To je pokazala nova raziskava, ki so jo predstavili na dogodku IFA. Raziskava, ki je bila izvedena ob 50. obletnici družbe Samsung, je pokazala, da ima razvoj televizije, tako v smislu vrhunskega tehnološkega napredka kot tudi 8K in raznolikih kakovostnih vsebin, ki so na voljo, pozitiven učinek na številne vidike življenja ljudi.
Nekoliko več kot polovica (57 %) Evropejcev meni, da je televizijski program spremenil njihovo mnenje o družbenih vprašanjih, vključno s podnebnimi spremembami, revščino, gospodarsko neenakostjo in diskriminacijo. Na primer, serija Blue Planet televizijske hiše BBC je motivirala 83 odstotkov vprašanih za ukrepe, kot je na primer zmanjšanje uporabe plastike za enkratno uporabo.
Zanimanje za vsebine z aktualnimi temami je izjemno veliko, saj dve tretjini Evropejcev izraža željo po programih, povezanih s trenutnim dogajanjem. Na splošno so informativni programi vse bolj priljubljeni, saj 56 odstotkov vprašanih dokumentarce navaja kot najbolj izboljšan vsebinski žanr. Poleg tega je v času, ko je fraza »lažne novice« vstopila v splošni diskurz, vrednost televizijskih novic še vedno ključna - tri četrtine (74 %) Evropejcev ocenjuje televizijske novice kot enega izmed najbolj zaupanja vrednih virov informacij.
Občinstvo se razvija ob tem, kar vidijo na zaslonu. Raziskava kaže, da 73 odstotkov Evropejcev meni, da je televizija izboljšala njihove življenjske veščine - bodisi so se naučili tuj jezik, preizkusili nov šport ali se prostovoljno udejstvovali. Četrtina vprašanih želi potovati na nove destinacije, ki so jih videli na televiziji in prej nanje sploh niso pomislili, 38 odstotkov vprašanih pa je televizija spodbudila, da preizkusijo recepte iz drugih kultur. Med uporabniki pametne televizije se ta delež poveča na 41 odstotkov, kar kaže na to, da televizorji z internetno povezavo resnično izboljšujejo izkušnjo gledanja.
Medtem ko televizija spodbuja gledalce, da premikajo meje in preizkušajo nove stvari, pomaga tudi pri duševnem zdravju. Četrtina vprašanih trdi, da gledanje televizije prispeva k boljšemu splošnemu duševnemu počutju, tretjina pa, da je to glavni način, da se sprostijo.
Raziskava tudi kaže, da je televizija še vedno sama po sebi družbena izkušnja, saj polovica vprašanih čas pred televizorjem šteje za kakovostno preživljanje časa z družino. Več kot tretjina (34 %) Evropejcev pa meni, da so s televizijo ustvarili nekaj svojih najmočnejših skupnih spominov, kot so na primer spremljanje različnih ključnih športnih dogodkov in novic.
Druge ključne ugotovitve raziskave so še:
Povečanje reprezentativnosti
44 odstotkov Evropejcev meni, da se je rasna in etnična zastopanost na televiziji drastično izboljšala v zadnjih petih letih.
Širjenje kulturnih obzorij
Več kot 40 odstotkov Evropejcev pravi, da jim gledanje televizije pomaga širiti kulturna obzorja.
Druženje
Ena četrtina Evropejcev se vsaj enkrat mesečno druži ob gledanju televizije.