Nemčija se je zavzemala za to, da bi bila prodaja novih takšnih vozil dovoljena tudi po letu 2035 pod pogojem, da bi jih poganjala sintetična goriva. "Z Nemčijo smo dosegli dogovor o prihodnji uporabi e-goriv v avtomobilih," je na družbenem omrežju Twitter danes zapisal izvršni podpredsednik Evropske komisije Frans Timmermans. Dodal je, da bodo sedaj skušali čim prej sprejeti standarde glede izpustov ogljikovega dioksida pri avtomobilih.
Nemški prometni minister Volker Wissing je po navedbah nemške tiskovne agencije dpa zapisal, da bodo lahko po letu 2035 na novo registrirana vozila z motorji na notranje izgorevanje, če bodo uporabljala izključno goriva, ki bodo ogljično nevtralna.
Kdo je nasprotoval absolutni prepovedi?
Prepoved prodaje avtomobilov in lahkih gospodarskih vozil z bencinskim ali dizelskim motorjem od leta 2035 je Evropski parlament potrdil sredi februarja. Prepoved bi moral nato potrditi še Svet EU, a so članice dokončno odločanje preložile. Absolutni prepovedi so nasprotovale Nemčija, Italija, Bolgarija in Poljska. Evropska komisija je nato pripravila kompromisni predlog, po katerem bi bila dovoljena uporaba takšnih vozil pod pogojem, da bi jih poganjala izključno sintetična goriva.
Premier Robert Golob je v četrtek ob prihodu na vrh EU dejal, da je ta predlog komisije za Slovenijo sprejemljiv. "Stališče Slovenije je, daNemška vlada in Evropska komisija sta dosegli dogovor glede prepovedi prodaje novih vozil z motorji na notranje izgorevanje, sta danes sporočili obe strani., in avtomobilska industrija Slovenije je zelo pomemben delež naše industrijske proizvodnje ter tudi izvoza," je povedal.