Zasebno financirana meridianska avtocesta, ki bo potekala od ruske meje z Belorusijo pa do Kazahstana, bo del večje mreže, ki se bo od Hamburga pa do Šanghaja razprostirala prek 8000 kilometrov.
Ideja je del projekta kitajskega predsednika Xija Jinpinga, imenovanega "pas in cesta", v okviru katerega Kitajska vlaga tudi v cestna omrežja drugih držav, pri čemer cilja na dominantni položaj v globalni trgovini. Ko bo omenjeni odsek zgrajen, bo to najkrajša pot za dobavo dobrin iz Kitajske v Evropo in obratno.
12 do 14 let
Dela so že stekla. Ruski del naj bi bil zaključen v 12 do 14 letih, stal naj bi 600 milijard rubljev (dobrih osem milijard evrov). Na zahodu bo štiripasovna avtocesta v Belorusijo vstopila blizu Smolenska, nekako na polovici med Moskvo in Minskom; na vzhodu bo mejo s Kazahstanom prečkala v bližini kraja Sagarčin.
Za ruski odsek je zaslužen Aleksander Rjazanov, nekdanji podpredsednik ruskega plinskega giganta Gazproma, ki si že lesti približno 80 odstotkov zemljišč, ki naj bi jih prečila avtocesta. Ruski premier Dimitrij Medvedjev je že odobril prvo fazo projekta, poroča ruska državna tiskovna agencija RIA Novosti.
Začetki projekta "pas in cesta" segajo v leto 2013. Dokončan naj bi bil že leta 2043.