Sosedje Hrvatje se pripravljajo na uvedbo stalnega nadzora hitrosti na avtocesti, tega pa ne skrivijo več niti na krovnem podjetju Hac. Kot so pojasnili za portal Index.hr, so se za spremembo odločili zato, ker imajo prometne nesreče na avtocesti - čeprav so relativno redke - pogosto tragične posledice.
Avtoceste namreč omogočajo voznikom, da z vozili dosegajo višje hitrosti od dovoljenih, s tem pa bistveno poslabšajo tudi varnost v prometu. Zato so se Hrvaške avtoceste odločile, da podprejo napore ministrstva za notranje zadeve pri uvedbi projekta nadzora nad hitrostjo na avtocestah.
In kako se bo po novem vršil nadzor hitrosti na avtocestah? Na dva načina: eden način bo z merjenjem povprečne hitrosti vozila na določenem odseku avtoceste, drug način pa z radarsko kontrolo na točno določeni lokaciji (denimo, odseki, kjer potekajo dela na cesti). Bodo pa lokacije, kjer bodo "po novem načinu" beležili hitrost vozil, tudi ustrezno označena s prometnimi znaki. S tem želijo, da je tudi voznikom jasno, da bistvo ukrepa ni kaznovanje voznikov, ampak zagotavljanje večje varnosti, ob tem sporočajo iz Hrvaških avtocest. Še posebej poudarjajo, da ne gre za ukrep, ki bi bil represiven.
Dobre izkušnje Nizozemcev
"Ne gre za represiven ukrep, ampak za reševanje človeških življenj. To so v različnih stopnjah že vpeljale Norveška, Nizozemska, Avstrija, Italija ... Nizozemska izkušnja, kjer so merjenje povprečne hitrosti prvič uvedli že leta 2001 na avtocesti E19 med Rotterdamom in mestom Delft," dobro prakso navajajo na Hacu in dodajajo, da se je število smrtnih primerov zmanjšal za več kot 50 odstotkov.