Prva od dveh podražitev

Od danes dražje cestnine na Hrvaškem

T.L./STA
3. 4. 2017, 11.48
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 10.02
Deli članek:

Podražitev Hacovih cestnin velja za vse kategorije vozil na avtocestah med Zagrebom in Splitom, med Obrežjem in hrvaško-srbsko mejo, za avtocestni povezavi z Osijekom in Siskom ter tudi za avtocesto med Zagrebom in mejo z Madžarsko mimo Varaždina.

Wikipedia
Fotografija je arhivska.

Cestnine, nad katerimi ima pristojnost javno podjetje Hrvatske avtoceste (Hac), so se z današnjim dnem podražile za pet odstotkov. S podražitvijo so poenotili cestnine z drugim javnim podjetjem Autocesta Rijeka-Zagreb (ARZ), a bodo njune cestnine še vedno približno 15 odstotkov nižje kot pri koncesionarjih v hrvaški Istri in na severozahodu države.

Podražitev Hacovih cestnin velja za vse kategorije vozil na avtocestah med Zagrebom in Splitom, med Obrežjem in hrvaško-srbsko mejo, za avtocestni povezavi z Osijekom in Siskom ter tudi za avtocesto med Zagrebom in mejo z Madžarsko mimo Varaždina.

Od Zagreba do Splita po novem 24,5 evra 

Za uporabo avtoceste z osebnim vozilom med Zagrebom in Splitom je treba po novem odšteti 181 kun (24,5 evra), med Zagrebom in Pločami pa 232 kun (31,3 evra).

Strokovnjaki opažajo da se ozaveščenost o pomenu zavarovanj iz leta v leto povečuje

Zanimivosti

Ozaveščenost o pomenu zavarovanj se v Sloveniji iz leta v leto povečuje

Julija nova podražitev

Uporabnike hrvaških avtocest, s katerimi upravljata Hac in ARZ, čaka tudi poletna sezonsko podražitev za 10 odstotkov med 1. julijem in 30. septembrom. Sezonska podražitev ne bo veljala za avtobuse in tovorna vozila. V Hacu in ARZ upravljajo s približno 1065 kilometri avtocest.

Hrvaška vlada je podražitev napovedala v marcu. S tem so začeli tudi proces prestrukturiranja poslovanja javnih avtocestnih podjetij, s katerim naj bi se izognili privatizaciji avtocest. Združiti nameravajo Hac in ARZ ter javno podjetje za vzdrževanje avtocest in cestnine (Hac-Onc).

Za reformo so se odločil po opustitvi predloga, da bi avtoceste Haca in ARZ oddali v koncesijo ali pa uvedli vinjete, a so morali poiskati rešitev za 5,2 milijarde evrov obveznosti, ki jih ima cestni sektor. Letošnje obveznosti znašajo 1,14 milijarde evrov. Javni avtocestni podjetji kljub pozitivnim poslovnim rezultatom ne bosta zmogli obveznosti v naslednjih petih letih, ko bo treba poplačati večino dolgov.

Reformo, ki jo podpira Svetovna banka, nameravajo skleniti leta 2020, ko naj bi uveljavili bolj sodobni sistem pobiranja cestnin.

Zanimivosti

gebhard rosmanith (1)
Intervju

Na koncu ljudje jedo tisto, kar je v interesu korporacij

zanositev
Zgodba Melite Slavič

Rodila pri 46 letih: ni besed, ki bi opisale, kaj sem čutila, ko sem ga prvič zagledala

hladilnik, prenajedanje, nočni prigrizek
Zdravi prigrizki

Ste tudi vi nenehno lačni in brskate po hladilniku?

viki-groselj
Intervju

Viki Grošelj se po petdesetih letih vrača pod veličastni Makalu

pitje čaja
Zeliščni napitek

Za svežo in sijočo polt si vsak dan privoščite skodelico čaja

LEČA
Leča

Stročnica, ki bogati jedilnike in odpravlja slabokrvnost