Krivda za strmoglavljenje letala, v kateri je umrl večji del ekipa brazilskega nogometnega prvoligaša Chapecoense, gre pilotu, letalski družbi in bolivijskim nadzornikom letenja.
Gorivo, nosilnost in višina
Pilot rezervoarja ni napolnil z gorivom, čeprav je imel možnost, odpoved motorja zaradi pomanjkanja goriva pa je javil, ko je že bilo prepozno. Pristojni kolumbijski letalski organi svojim bolivijskim kolegom in bolivijski letalski družbi LaMia očitajo, da so v načrtu leta pristali na pogoje, ki so bili nesprejemljivi.
Poleg pomanjkanja goriva je bila nosilnost letala presežena za 400 kilogramov, sporna pa je tudi višina, na kateri je letelo, so ugotovili kolumbijski letalski organi.
Obeta se nov varnostni sistem
Preliminarne ugotovitve kolumbijskih preiskovalcev sovpadajo z dognanji bolivijskih oblasti, ki so prejšnji teden za nesrečo okrivili LaMio in pilota letala – pilot Miguel Quiroga je bil tudi eden od lastnikov omenjene letalske družbe. Izvršni direktor družbe Gustavo Vargas Gamboa na sojenje čaka za rešetkami, pridržali pa so tudi njegovega sina Gustava Vargasa Villegasa, bivšega uradnika bolivijskih letalskih organov, ki naj bi svoj vpliv zlorabil, da je letalo sploh dobilo certifikat. Oba trdita, da sta nedolžna.
Bolivijske oblasti so poudarile, da gre za osamljen primer, a da bo vlada pospešeno uvedla nov varnostni sistem. Zadnjo besedo pri vzrokih za nesrečo bodo sicer imeli kolumbijski preiskovalci.
Strmoglavljenje v bližini Medellina so preživeli trije nogometaši, dva člana posadke in en novinar.