Storitev car sharing se sicer obeta tudi Ljubljani. V sredo bo Mestna občina Ljubljana skupaj s podjetjem Avantcar predstavila ta koncept, v katerega bodo v Ljubljani vključena samo električna vozila, dostop do njih pa bo možen prek mobilne aplikacije.
Zanimivo je, da ima sicer 60 odstotkov uporabnikov doma lasten avto, a za sistem delitve avtomobila se odločijo predvsem zaradi lažjega dostopa na lokacije znotraj centra in možnosti brezplačnega parkiranja za vozila ponudnikov car sharing sistemov, ugotavlja raziskava, ki jo je naročilo mesto Dunaj.
Raziskava je tudi pokazala, da en avto, namenjen izposoji, nadomesti pet osebnih avtomobilov. Tako se vsako leto prihrani 44 milijonov prevoženih kilometrov, kar je posledično več kot 7000 ton izpustov ogljikovega dioksida manj.
Delitev avtomobila pa ne zmanjša le števila prevoženih kilometrov, ampak tudi število avtomobilov v centru mesta Dunaj, kar je pomemben vidik pri trajnostnem zmanjševanju prometa v mestu. To pomeni tudi manj zasedenih parkirnih mest, ki jih mesto lahko nadomesti z več zelenimi površinami, kolesarskimi potmi ter s širšimi pločniki.
Ni konkurenca javnemu prometu
Hkrati je študija ugotovila, da sistem car sharing ni konkurenca javnemu prometu. Na Dunaju dnevno opravijo 2,5 milijonov voženj z javnimi prevoznimi sredstvi, zato je 7000 voženj preko sistema delitve avtomobila dnevno skoraj zanemarljiva številka. Prav tako je iz raziskave razvidno, da ima večina registriranih uporabnikov sistema v lasti tudi letno karto za javni prevoz na Dunaju.