Po vsej Nemčiji je v pogonu 2,5 milijona Volkswagnovih vozil s sistemom za prirejanje izpušnih plinov na uradnih merjenjih, vendar to po oceni sodnika Inga Streeka ni razlog za vrnitev avtomobila proizvajalcu ali prodajalcu, poroča nemška tiskovna agencija dpa.
Manipulacija sicer predstavlja očitno pomanjkljivost, vendar pa v pravnem smislu ne gre za občutno pomanjkljivost, saj jo lahko odpravijo z relativno nizkimi stroški, je ob začetku civilnega procesa danes v Bochumu dejal Streek.
Vrnitev avtomobila je možna le v primeru občutnih pomanjkljivosti. "Najstrožji možni ukrep po mnenju sodišča tu ni primeren," je dejal neimenovani tiskovni predstavnik sodišča.
Gre za prvi proces v Nemčiji, v okviru katerega se je zasebni voznik Volkswagnovega vozila zaradi afere s prirejanjem izpušnih plinov po pravico obrnil na sodišče. Zahteva, naj Volkswagnova avtohiša v Bochumu, kjer je kupil avtomobil, skoraj leto dni starega in približno 38.000 evrov dragega tiguana vzame nazaj, saj proizvaja občutno več škodljivih izpustov, kot je navedel proizvajalec.
V Volkswagnu po drugi strani pravijo, da lahko kupčev problem z nadgradnjo programske opreme odpravijo v 30 minutah. Z vpoklici vozil so že začeli, največji val vpoklicev pa še prihaja. Stroške nadgradnje so v podjetju po navedbah sodišča ocenili na 100 evrov. Kupčev odvetnik Volkswagnove argumente zavrača.
Odločitve v konkretnem primeru še ni. Odvetnik Volkswagnove avtohiše v Bochumu je na sodišču predlagal, da bi po običajni tržni ceni odkupili kupčev avto v zameno za nakup novega vozila. O tem naj bi se strani pogajali v naslednjih dneh - če dogovora ne bo, bo sodišče v 14 dneh sklicalo termin za razglasitev odločitve.
V Nemčiji je sicer v teku veliko tožb proti Volkswagnu kot koncernu ali posameznim avtohišam.