Danes zjutraj je v Sankt Peterburgu že pristalo prvo letalo s posmrtnimi ostanki po nesreči, ki je zahtevala življenja vseh 244 ljudi na krovu.
To pomeni, da ni izključena niti samohvala skrajnežev Islamske države, ki trdijo, da sestrelili letalo nad Sinajskim polotokom v Egiptu. Strokovnjaki sicer menijo, da skrajneži nimajo ustreznega orožja, saj je letalo v času, ko je »razpadlo« in začelo padati letelo na višini 9000 metrov.
Zato je trenutno najbolj vroča teorija, da je na letalu eksplodirala bomba. K tej teoriji se nagiba britanski strokovnjak za letalstvo Michael Clarke, ki se mu zdi več kot sumljivo, da niso poslali klica v sili.
"Edina razumna razlaga je, da je šlo za zunanjo dejavnost," je dejal direktor družbe Aleksander Snagovski.
Tudi namestnik prvega moža letalske družbe, lastnice letala, je potrdil, da je bil glede na dosedanje ugotovitve vpleten "mehanski učinek" na letalo. "Ne obstaja kombinacija sistemskih napak, zaradi katere bi lahko bilo letalo uničeno v zraku," je namestnik direktorja Aleksander Smirnov dejal na novinarski konferenci v Moskvi.
Zaenkrat še vedno niso znani podatki s črne skrinjice.
Predstavniki družbe so ob tej priložnosti pojasnili tudi, da je bilo letalo v sekundah pred strmoglavljenjem popolnoma izven nadzora. Izgubilo je hitrost in začelo hitro padati, posadka pa ni poskusila vzpostaviti stika z nadzorom zračnega prometa.
"Preden je airbus začel padati, je najverjetneje utrpel znatno škodo na svoji konstrukciji, ki mu je onemogočila letenje. (...) Posadka je popolnoma izgubila nadzor nad letalom, kar pojasnjuje, zakaj ni bilo nobenih poskusov, da bi vzpostavili stik in poročali o izrednih razmerah na letalu," je pojasnil predstavnik družbe Andrej Averjanov.
Ameriški direktor za obveščevalne dejavnosti James Clapper je danes izjavil, da ni videl nobenih neposrednih dokazov, da so za strmoglavljenje ruskega letala v Egiptu odgovorni teroristi.
Čeprav je poudaril, da je pomembno počakati na zaključek preiskave, je Smirnov obenem že izključil tako tehnično kot človeško napako. "Izključujemo tehnične napake letala, napako pilota ali posadka, tako imenovani človeško faktor," je dejal. Letalo je bilo po njegovih besedah v "odličnem tehničnem stanju".
Še en predstavnik družbe je sicer priznal, da je airbus 321 že leta 2001 med vzletom utrpel škodo na repu letala, ki pa da je bila v celoti odpravljena in ni mogla prispevati k nesreči.
Neimenovani ruski strokovnjak pa pravi, da so razbitine letala zelo podobne, kot so bile po terorističnem napadu leta 1988, ko je nad Škotsko razneslo boeing 747. Vzrok nesreče je bila takrat eksplozija bombe na letalu. Umro je 270 ljudi.
Zaenkrat sicer še vedno niso znani podatki s črnih skrinjic in kot je poudaril tiskovni predstavnik Kremlja Dmitrij Peskov, do rezultatov te preiskave ni mogoče izključiti nobenega možnega vzroka strmoglavljenja. Kot je dejal, ne gre izključevati niti možnosti terorizma.
Obe črni skrinjici sta sicer po navedbah ruskih oblasti v dobrem stanju in njuna analiza poteka.