Delovna mesta v Volkswagnu v luči okoljskega škandala, v katerega se je zaradi goljufanja na testih izpuhov zapletel nemški avtomobilski velikan, niso ogrožena, je več kot dvajset tisoč delavcev na srečanju v Wolfsburgu miril sindikalist Bernd Osterloh. »Dobra novica v tem trenutku je, da škandal nima posledic na delovna mesta,« je poudaril. Kot poroča nemška tiskovna agencija dpa, je Osterloh na srečanju še dejal, da bo svet delavcev naredil vse, da tudi v prihodnje zagotovi obstoj delovnih mest.
OKUŽILI ENAJST MILIJONOV VOZIL
Proizvajalec iz Wolfsburga je na nekatere dizelske motorje avtomobilov v želji po boljših rezultatih namestil programsko opremo, ki omeji izpuhe škodljivih snovi iz vozil v času uradnega testiranja, med normalno vožnjo pa se izklopi. Po svetu so sporni program namestili v enajst milijonov vozil, od tega po ocenah Volkswagna v osem milijonov vozil v državah Evropske unije.
POJASNILA IN PREISKAVE
Podrobnosti v zvezi s škandalom, zaradi katerega so po vsem svetu sprožili preiskave, bodo morali predstavniki Volkswagna v sredo predstaviti nemški vladi. Kot poudarjajo v podjetju, gre za »neustrezno ravnanje nekaterih posameznikov« v skupini. Med drugim so v Wolfsburgu za preiskavo celotne afere najeli ameriško podjetje Jones Day, odnesla pa je tudi prvega moža Martina Winterkorna, ki ga je nasledil nekdanji vodja Porscheja Matthias Müller.
MILIJARDE ZA ODŠKODNINE
Müller je na srečanju z zaposlenimi ocenil, da 6,5 milijarde evrov rezervacij za letošnje tretje četrtletje ne bo zadostovalo za pokritje vseh kazni, ki bodo sledile razkritju škandala. »Pripraviti se moramo na visoke stroške,« je opozoril. Zato bodo v družbi znova premislili vse že načrtovane investicije. »Opustili oziroma preložili bomo vse, kar ne bo nujno potrebno,« je dejal. Samo v Združenih državah Amerike naj bi Volkswagnu grozilo okrog 18 milijard dolarjev kazni, kar v evrih znese okoli 16,4 milijarde.
ČAS ZA PREVETRITEV
V sredo naj bi 20-članski nadzorni svet na čelo izvršnega odbora nadzornega sveta imenoval Dietra Pötscha, ki je do zdaj vodil Volkswagnove finance. Imenovanju sicer nasprotujejo sindikati in mediji, saj je Pötsch postal vodja financ leta 2003, ko so se začele manipulacije z izpuhi. Po mnenju sindikatov bi moralo podjetje izkoristiti priložnost in imenovati novega predsednika izvršnega odbora ter s tem pokazati svojo odločnost v želji po povrnitvi zaupanja.