Pred uvedbo vinjet smo imeli v Sloveniji zaprt cestninski sistem, kar je pomenilo, da smo ob vstopu na avtocesto prejeli cestninski listek, na koncu pa plačali cestnino na cestninski postaji. Tovrsten sistem še vedno velja na večini avtocest na Hrvaškem. Pri naših južnih sosedih imajo kar štiri upravljavce avtocest – Hrvatske autoceste (HAC) in družbe ARZ, BINA in AZM. Slednja upravlja avtocesto Zagreb–Macelj, družba ARZ avtocesti Reka–Zagreb in Rupa–Reka, BINA avtoceste po Istri, HAC pa upravlja avtocesto Zagreb–Split–Ploče, avtocesto Bregana–Zagreb, avtocesto Zagreb–Lipovac in avtocesto Zagreb–Goričan. Cestnino lahko plačamo v gotovini (kune ali evri), s kreditnimi karticami in tudi z različnimi elektronskimi karticami.
Pregledali smo, koliko znašajo skupni stroški (cestnine, trajektne vozovnice, mostnina…) na posamezne otoke – na otok Krk, Brač, Hvar in Vis, če bo naša začetna točka Ljubljana. Na otok Krk se lahko iz Ljubljane odpravimo čez mejni prehod Jelšane in nato proti Rijeki in naprej proti otoku Krk. Za cestnino po tej poti bomo plačali osem hrvaških kun (približno 1,05 evra) in za mostnino (most na Krk) 35 hrvaških kun oziroma približno 4,60 evra. Lahko pa se odpravimo tudi prek Kočevja in mejnega prehoda Petrina do Delnic ter nato proti Rijeki in Krku. V tem primeru se spremeni le višina cestnine, ki znaša 10 hrvaških kun (približno 1,30 evra).
Do Splita se lahko iz Ljubljane med drugim odpravimo prek mejnega prehoda Metlika, nato v smeri Karlovca, potem po avtocesti proti Bosiljevu, Zadru in Splitu. Cestnina za to pot znaša 150 hrvaških kun, kar znaša približno 19,80 evra. Če pa se bomo do Splita odpravili čez mejni prehod Vinica ter nato proti Bosiljevu in na avtocesto proti Splitu, nas bo cestnina stala manj – 117 hrvaških kun (približno 15,40 evra). Iz Splita se lahko s trajektom odpravimo na več otokov, med drugim tudi na otok Brač, katerega površina znaša 394,41 kvadratnih kilometrov in je tretji po velikosti med otoki na hrvaški obali Jadrana. Trajekt (na liniji Split–Supetar) v eno smer bo štiričlansko družino (dva odrasla in dva otroka od 3 do 12 let), ki se bo na dopust odpravila z navadnim osebnim avtomobilom, stal skupno 259 hrvaških kun (približno 34,10 evra). Med slovenskimi turisti zelo priljubljen je tudi otok Hvar, ki je, kot zanimivost, po številu sončnih dni (povprečno sonce sije 2718 ur na leto) na prvem mestu na jadranski obali. Skupna cena trajekta (linija Split–Stari Grad) za štiričlansko družino znaša 459 hrvaških kun oziroma približno 60,50 evra. Poglejmo še cene trajekta na otok Vis, ki je s površino 90 kvadratnih kilometrov deseti največji otok na hrvaški obali. Štiričlanska družina bo za trajekt (linija Split–Vis) morala skupno odšteti 532 hrvaških kun, kar znaša približno 70,10 evra.