Svet

Schettino: Nesreči križarke je botrovala neumna napaka

STA/J.P.
2. 12. 2014, 15.18
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.56
Deli članek:

Nesreča luksuzne križarke Costa Concordia, ki se je zgodila pred skoraj tremi leti, je bila posledica "neumne napake", je na prvem pričanju pred sodiščem, pred katerim je obtožen zaradi uboja iz malomarnosti in drugih hudih zločinov, dejal kapitan ladje Francesco Schettino.

Luksuzna križarka je zadela v čeri in se deloma prevrnila v noči na 13. januar 2012. Pred tem je kapitan skrenil z začrtane poti in ladjo pripeljal preblizu otoka Giglio. Na krovu ladje je bilo v času nesreče 4229 ljudi, od tega jih je 32 umrlo v nesreči.

"Nesreča je bila posledica neumne napake," je po poročanju nemške tiskovne agencije dpa Schettino danes dejal tožilcu Alessandru Leopizziju in pri tem imel v mislih pomanjkljivo komunikaciji med njim in člani posadke.

Kapitanovo pričanje pred sodiščem, ki izjemoma zaradi velike medijskega zanimanja ne poteka v sodni dvorani, pač pa v gledališču, se bo predvidoma nadaljevalo do srede.

Kot je dejal, je ena izmed stvari, ki je šla narobe ob približevanju otoku, to, da bi moral nekdo na krovu prevzeti dolžnosti od indonezijskega člana posadke Jacoba Ruslija Bina, ki so ga premestili na mesto krmarja. Za ta korak se je odločil kapitanov namestnik Ciro Ambrosio, ki je poveljeval Concordii ob začetku manevra.

Schettino je vstopil v poveljniško soboto 11 minut pred nesrečo, formalni nadzor nad križarko pa je dejansko prevzel pet minut kasneje, tako da je Ambrosio krmaril ladjo še nekaj časa, ko je ob njemu že bil njegov nadrejeni.

Strokovnjaki opažajo da se ozaveščenost o pomenu zavarovanj iz leta v leto povečuje

Zanimivosti

Ozaveščenost o pomenu zavarovanj se v Sloveniji iz leta v leto povečuje

Posnetki črne skrinjice so doslej pokazali, da je imel Rusli Bin, ko je Schettino prevzel nadzor nad ladjo, težave z razumevanjem njegovih ukazov. Odgovora na vprašanje, ali bi se lahko izognili nesreči, če bi krmar ravnal ustrezneje, doslej še niso našli.

"Ne mislite, da mi ni bilo hudo," je še dejal 54-letni kapitan pred sodiščem v Grossetu.

Razkril je še, da se je za vožnjo v bližini otoka odločil iz treh razlogov: na ljubo šefa strežbe Antonella Tievolija, čigar sorodniki živijo na otoku, da bi izrekel čast svojemu prijatelju, upokojenemu kapitanu Mario Palumbu in kot atrakcijo za javnost.

Bilo je mišljeno, da "zadanem tri muhe na mah," je med drugim še dejal kapitan.

Zanimivosti

gebhard rosmanith (1)
Intervju

Na koncu ljudje jedo tisto, kar je v interesu korporacij

zanositev
Zgodba Melite Slavič

Rodila pri 46 letih: ni besed, ki bi opisale, kaj sem čutila, ko sem ga prvič zagledala

hladilnik, prenajedanje, nočni prigrizek
Zdravi prigrizki

Ste tudi vi nenehno lačni in brskate po hladilniku?

viki-groselj
Intervju

Viki Grošelj se po petdesetih letih vrača pod veličastni Makalu

pitje čaja
Zeliščni napitek

Za svežo in sijočo polt si vsak dan privoščite skodelico čaja

LEČA
Leča

Stročnica, ki bogati jedilnike in odpravlja slabokrvnost