Podporniki neodvisnosti Škotske zmagujejo na Facebooku
Kampanja za neodvisnost Škotske se je na spletu očitno odrezala bolje od nasprotnega tabora. Kot razkrivajo podatki s Facebooka, so bili podporniki neodvisnosti bolj aktivni kot nasprotniki, a kljub temu v javnomnenjskih raziskavah še vedno nekoliko zaostajajo za zagovorniki enotnega Združenega kraljestva.
Glede na podatke, ki vključujejo komentarje, objave, všečke in delitve od 1. avgusta do 8. septembra, so v rahli prednosti zagovorniki neodvisnosti. Facebook je zabeležil 2,05 milijona njihovih dejavnosti, in 1,96 milijona aktivnosti tabora, ki zagovarja ohranitev zveze z Londonom.
Kot še ugotavlja Facebook, si je kampanja za neodvisnost nabrala 258.000 všečkov, ki so v zadnjih petih tednih narasli za 27 odstotkov, kampanja proti pa se je okrepila za 17 odstotkov na 182.000 všečkov.
Spletno družbeno omrežje je v torek še napovedalo, da bo uvedlo poseben gumb, s katerim bodo lahko njihovi uporabniki na Škotskem sporočili, kdaj so volili. Gumb "Sem volivec", ki so ga uporabili že na volitvah v ZDA in Indiji, sicer ne bo razkrival, za katerega od odgovorov na volilnem lističu se je nekdo odločil.
"Študije kažejo, da je za ljudi, ki vidijo svoje prijatelje na Facebooku govoriti o volitvah, bolj verjetno, da bodo tudi sami volili," je dejala strokovnjakinja pri Facebooku za politiko za Evropo, Bližnji vzhod in Afriko Elizabeth Linder.
Razprava glede referenduma je v zadnjih dneh postala vse bolj vroča tudi na Twitterju, na katerem so številne znane osebnosti delile svoje mnenje. Med drugim je nekdanji britanski nogometni zvezdnik David Beckham svoj glas namenil kampanji za ohranitev enotnega Združenega kraljestva. "Radi bi vam povedali, kako močno cenimo naš odnos in prijateljstvo," je zapisal.