Svet

Sodišče odpravilo prepoved Uberja v Nemčiji

STA/G.G.
16. 9. 2014, 17.34
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.55
Deli članek:

Ameriški Uber je dosegel delno zmago v boju z nemškim pravosodjem. Sodišče v Frankfurtu je namreč danes odpravilo prepoved delovanja aplikacije za urejanje prevozov, ki jo je za ozemlje celotne Nemčije izreklo avgusta.

Reuters

Sodišče v Frankfurtu je ugotovilo, da o prepovedi Uberja ni treba odločati po nujnem postopku, zato je razveljavilo prvostopenjsko odločitev iz meseca avgusta.

Kljub razveljavitvi prvostopenjske odločitve pa je sodišče v Frankfurtu zapisalo, da ima še vedno pomisleke glede poslovnega modela družbe. "Sodišče meni, da bi bilo nezakonito, da Uber posreduje naročila za prevoze voznikom, ki za to nimajo zakonsko določene licence," so poudarili.

Za odpravo prepovedi so se odločili, ker naj bi bila ta potrebna le v primerih, ko gre za "kritične in nujne zadeve", za kar pa po mnenju sodišča iz Frankfurta v omenjenem primeru ne gre.

Taksisti Uber smatrajo za nelojalno konkurenco, saj z aplikacijo odpade potreba po dispečerskem centru in plačilu licenc, ki v nekaterih državah za taksi službe stanejo več sto tisoč evrov. Prav tako vozniki Uberja niso podvrženi nadzoru. Tako nemški taksisti poudarjajo, da je prepoved nujna za zagotavljanje kakovosti storitev in varnosti strank.

To pomeni, da lahko kalifornijsko podjetje prek svoje storitve Uberpop nemške goste znova usmerja na zasebne voznike. Združenje nemških taksistov, ki je zahtevalo prepoved Uberja, je sicer nemudoma napovedalo pritožbo. Zadnja instanca v sporu je višje deželno sodišče. Če bo tam pritožba taksistov zavrnjena, jim še vedno ostane tožba po rednem postopku, ki pa se lahko vleče precej časa.

Uber omogoča registriranim uporabnikom, da naročijo prevoz glede na svoje potrebe prek mobilne naprave. Podjetje nima svoje flote vozil, saj prevoze opravljajo v sistemu registrirani posamezniki. Podjetje s sedežem v ameriškem San Franciscu je aktivno v več kot 200 mestih po vsem svetu.

Aplikacijo so sicer v Nemčiji že prepovedale nekatere mestne oblasti, med drugim Berlin in Hamburg. Med razlogi izstopajo predvsem pomisleki, povezani z varnostjo. Taksisti izpostavljajo, da morajo nadzor nad vozniki, podjetji in vozili izvajati oblasti, ne pa potniki sami.