Svet

Costa Concordia sme na pot na uničenje v Genovo

STA
12. 7. 2014, 17.30
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.54
Deli članek:

Pristojne okoljevarstvene službe v Rimu so danes sporočile, da lahko začnejo ostanke pred dvema letoma in pol nasedle ladje za križarjenja Costa Concordia pripravljati za prevoz v genovsko pristanišče, kjer jo bodo dokončno uničili.

dnaindia.com
Luksuzna potniška ladja je 13. januarja 2012 z več kot 4200 ljudmi na krovu pred toskanskim otokom Giglio nasedla na čereh in se prevrnila, pri čemer je umrlo 32 ljudi. Vse odtlej ostanki ladje kazijo podobo turističnega kraja. V ponedeljek pa naj bi jo končno začeli pripravljati za odhod na njeno zadnje počivališče, genovsko pristanišče, kjer jo bodo razrezali. Če bo šlo vse po načrtih, jo bodo proti Genovi odvlekli 21. julija, so danes potrdili v družbi Costa Crociere, ki je lastnica ladje. V minulih dneh so na razbitino pritrdili še zadnje od skupaj 30 rezervoarjev z balastno vodo, ki bodo pomagali, da bo ladja spet plula. Ko bodo balastno vodo odstranili, bo ladja dobila vzgon, se dvignila za 12 metrov in bo lahko spet plula. Pri podvigu, ki se bo začel v ponedeljek ob 6. uri in bo predvidoma trajal teden dni, bo ves čas sodelovalo 350 strokovnjakov, družbo Costa Crociere pa bo operacija stala najmanj 1,5 milijarde evrov. Kot je za francosko tiskovno agencijo AFP povedal eden od strokovnjakov, bo najbolj kritičen prvi dan operacije. Odvoz ladje bo izvedel italijansko-ameriški konzorcij Micoperi-Titan, do njega pa prihaja deset mesecev po spektakularnem dvigu nasedle ladje septembra lani. Tudi njen odvoz predstavlja velik izziv, saj še nikoli doslej 114.500 ton težke ladje niso odvlekli 280 kilometrov stran. Costo Concordio bosta vlekli dve ladji, še dve pa bosta na voljo za primer, če bi prišlo do težav. V primeru ogrožanja okolja pa bo v pripravljenosti še več ladij. Še posebej pomembno vlogo bodo pri prevozu igrale vremenske razmere, saj razbitina ne bi prenesla valov višjih od 2,5 metra. Do svojega zadnjega cilja naj bi Costa Concordia potovala štiri dni. Razrez ladje v Genovi naj bi stal okoli 100 milijonov evrov, kar leto dni pa bo zaposloval 100 delavcev. Okoljevarstveniki se bojijo, da bi lahko pri odvozu ladijskih ostankov kontaminirana voda stekla v morje, kar bi lahko onesnažilo varovano morsko območje pred Gigliom. Italijanski okoljski minister Gianluca Galletti je tovrstne strahove zavrnil in zagotovil, da bodo imeli glavno vlogo pogoji za varen transport. Odgovornost za tragično nesrečo Costa Concordie so pripisali več uslužbencem družbe Costa Crociere, ki je zato priznala sokrivdo. Kapitan ladje Francesco Schettino se za nesrečo zagovarja pred sodišče v mestu Grosseto. Sodbo je pričakovati v prihodnjih mesecih, grozi pa mu do 20 let zapora.