Načelnik sektorja za oborožitev v hrvaškem ministrstvu za obrambo brigadir Darko Pintarić je v nedeljo za hrvaško televizijo potrdil, da je prvo letalo od sobote že v letalski bazi na vojaškem delu zagrebškega letališča Pleso.
Pintarić je pojasnil, da zaradi razmer v Ukrajini letala niso pripeljali ukrajinski vojaški piloti, kot je bilo mišljeno. Zato so se odločili, da bodo letala razstavili in prepeljali v civilnih tovornjakih.
Kot je dodal, bodo v torek na Hrvaško prišli tudi strokovnjaki iz Ukrajine, ki bodo sestavili letalo, sledil bo zaključni letalski preizkus prenovljenih vojaških letal.
Prvih pet letal, ki jih bodo do konca aprila poslali v Zagreb z remonta v Odesi, je hrvaška vojska kupila od Ukrajine.
Gre za rabljena letala, ki so bila v sestavi jemenskega vojaškega letalstva, a se je zapletlo pri plačevanju remonta in Ukrajina jih je osem zaplenila. Jemen je opozoril, da je Ukrajina delo opravila slabo, saj sta se dva jemenska miga 21 zrušila neposredno po remontu v Odesi.
Preostalih sedem migov je hrvaška vojska lansko pomlad poslala na remont v Odeso. Medtem sta hrvaški zračni prostor varovala dva miga 21. Do konca poletja naj bi imela hrvaška vojska celotno eskadriljo vojaških letal.
Remont hrvaških migov je zamujal štiri mesece. Zato hrvaški mediji ocenjujejo, da bo hrvaško ministrstvo za obrambo zahtevalo slab milijon evrov odškodnine.
Hrvaška je lani sprejela pogodbo Odese za remont migov, ki je bila vredna slabih 14 milijonov evrov. Zavrnili so ponudbo remonta podjetja Aerostar v Romuniji, ki je bila ocenjena na 18,6 milijona evrov. Omenjena romunska družba je sicer opravila remont hrvaških letal pred desetletjem.
Hrvaška se je odločila za remont starih letal, ki so del njenega vojaškega letalstva od osamosvojitve države, še prej pa so bili del jugoslovanskega vojaškega letalstva. Hrvaška je imela ponudbe tudi za nakup novih letal, a v proračunu ni sredstev za to. Z novim remontom pa so zdaj zagotovili podaljšanje življenjske dobe migov za desetletje.