Preiskovalci NTSB za zdaj še nimajo odgovora na vprašanje, ali so vlaku res odpovedale zavore ali pa je kriv strojevodja, ki ni pravočasno zavrl. Strojevodja William Rockefeller trdi, da zavore niso delovale.
Preiskava bo ugotovila, ali morda laže. Preiskovalci ugotavljajo, ali je morda v ključnem trenutku telefoniral ali se je kako drugače zamotil. Rockefeller je opravil tudi test za alkohol in mamila, vendar rezultati v ponedeljek še niso bili znani.
V nesreči primestnega vlaka so umrli štirje ljudje, več kot 60 je bilo poškodovanih, od tega enajst huje.
Potniški vlak s sedmimi vagoni je peljal iz smeri Poughkeepsieja severno od mesta na postajo Grand Central na Manhattnu in iztiril na kraju, kjer se je podobno zgodilo s tovornim vlakom za prevoz smeti 18. julija. Na vlaku je bilo samo okoli 150 ljudi in nekaterim se je zdelo, da so v nevaren ovinek pripeljali veliko hitreje kot ponavadi.
S preiskavo sodeluje tudi podjetje za javni promet MTA, pod katerega sodijo vlaki petih prog Metro North, ki povezujejo mesto New York s severnimi predmestji in nekoliko dlje, na leto pa prepeljejo 84 milijonov potnikov.
Na progi Metro North - Hudson, katere vlak je v nedeljo iztiril, se letno pelje 16 milijonov potnikov. Zanje so se začele težave, ki bodo trajale do konca preiskave in obnove prometa. MTA je sporočila, da si bodo pomagali z nadomestnimi avtobusnimi prevozi.
Do nesreče je prišlo malo pred pol osmo zjutraj po krajevnem času v nedeljo. Vlak je iztiril in skoraj zapeljal v reko Hudson, vendar se je pravočasno ustavil. Reko so za vsak primer preiskali potapljači, vendar niso nikogar našli v vodi.
Ob iztirjenju vlaka je potnike pometalo po kabinah, trije, ki so umrli, pa so zaradi silovitosti udarca odleteli skozi okna. Ena oseba je umrla v vagonu. MTA je sporočila, da so v nesreči umrli 54-letna Donna Smith, 58-letni James Lovell, 59-letni James Ferrari in 35-letni Ahn Kisook.
Ponesrečenim so nudili prvo pomoč na kraju samem, nato pa so jih prepeljali v newyorške bolnišnice. Krvni davek bo morda še višji, ker je enajst ljudi v kritičnem stanju.
Nedeljska nesreča je bila le zadnja v vrsti letošnjih za Metro North, čeprav pa obenem prva s smrtnim izidom v vsej 31-letni zgodovini podjetja.
Sredi maja je v Bridgeportu v zvezni državi Connecticut iztiril potniški vlak, pri čemer je bilo poškodovanih 76 ljudi. Konec maja je v West Havenu prav tako v državi Connecticut umrl železniški nadzornik, ker je neizkušeni prometnik prehitro sprostil promet po popravljenem delu proge.
Julija je pri Spuyten Duyvilu iztiril smetarski vlak, konec septembra pa je pri kraju Mount Vernon v državi New York na progo padel električni kabel, kar je na tistem delu proge prekinilo promet za kar 12 dni in povzročilo za okoli 62 milijonov dolarjev gospodarske škode.
Podjetje MTA za Metro North počasi uvaja tehnične izboljšave, kot je sistem za avtomatično zaviranje vlakov, če presežejo predpisano hitrost. Vendar pa je problem denar in podjetje zamuja celo pri izvajanju rednih vzdrževalnih del.
V senci nesreče newyorškega potniškega vlaka se je prav tako v nedeljo zgodila nesreča tovornega vlaka v državi Nova Mehika. Lokomotiva, ki je vlekla za seboj osem vagonov, je iztirila in padla v 15 metrov globoko jamo pri progi. Pri tem so umrli vsi trije železniški delavci, ki so bili v lokomotivi.
Vzrok železniške nesreče prevelika hitrost
Preiskovalci Nacionalnega odbora za varnost v prometu (NTSB) so v ponedeljek ugotovili, da je bil vzrok nedeljskega iztirjenja potniškega vlaka v New Yorku prevelika hitrost v nevarnem ovinku v Bronxu pri stičišču rek Hudson in Harlem. Vlak bi lahko vozil največ 48 kilometrov na uro, v ovinek pa je pridrvel s hitrostjo 132 kilometrov na uro.