Svet

Aeroflot snuje nizkocenovno letalsko družbo

STA/M.J.
12. 8. 2013, 12.15
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.52
Deli članek:

Ruski letalski prevoznik Aeroflot namerava ustanoviti prvo nizkocenovno letalsko družbo v Rusiji. Nizkocenovnik, ki bo deloval kot podružnica Aeroflota, naj bi prvič poletel leta 2014, vendar bo za to potrebna sprememba ruske letalske zakonodaje, ki je strožja kot v Evropi.

Wikipedia

Če do tega ne bo prišlo, se Aeroflot v posel ne bo podal. Aeroflot, ki ima na ruskem letalskem trgu 40-odstotni delež, je v minulih letih veliko truda vložil v izboljšanje slabega ugleda, ki si ga je prislužil še v času nekdanje Sovjetske zveze. Postal je član svetovnega združenja letalskih prevoznikov Sky Team, za svoje storitve pa je prejel tudi nekaj mednarodnih nagrad, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Zdaj želi največji ruski prevoznik narediti še korak naprej in ustanoviti prevoznika, podobnega britanskemu nizkocenovnemu letalskemu prevozniku Easyjet in irskemu nizkocenovniku Ryanair. Njun uspeh je dodobra spremenil potovalne navade in letalsko industrijo v Evropi.

Nizkocenovnik, katerega ime še ni znano, naj bi v začetku letel na linijah od Moskve do Sankt Peterburga in nekaterih drugih mest na jugu Rusije. Kasneje naj bi po poročanju ruskega časnika Vedemosti letel tudi v Kijev v Ukrajini, v Erevan v Armeniji, v Carigrad v Turčiji in v Barcelono v Španiji.

Floto nizkocenovnika naj bi sestavljalo 40 letal, začeli pa naj bi z boeingi 737. Matično letališče družbe bo Domodedjevo na jugu Rusije, medtem ko je matično letališče Aeroflota Šeremetjevo severozahodno od Moskve, kamor leti tudi slovenski prevoznik Adria Airways.

Veliko Rusov se v največji državi na svetu še vedno vozi z vlakom, kar lahko traja več ur ali celo nekaj dni, zato analitiki ocenjujejo, da bi jih lahko premamile poceni letalske vozovnice.

Ruski prevozniki se zavedajo tudi, da evropski nizkocenovniki vse bolj utrjujejo svoj položaj na ruskem letalskem trgu, ki letno beleži 20-odstotno rast. Easyjet je začel marca leteti med Moskvo in Londonom, medtem ko namerava madžarski nizkocenovnik Wizz Air septembra uvesti linijo med Budimpešto in Moskvo.

Aeroflot bo pri nizkocenovniku verjetno stavil na preverjeno metodo - stroške bo zmanjšal na najnižjo možno raven, za kupljene vozovnice ne bo mogoče dobiti denarja nazaj, prodajali jih bodo le preko spleta, za prtljago in hrano pa bo treba odšteti dodaten denar.

V Aeroflotu so sicer jasni - brez spremembe zakonodaje se v ta posel ne bodo podali. Ruska zakonodaja namreč prepoveduje veliko tako agresivnih nizkocenovnih praks, prepovedano pa je tudi najemanje tujih pilotov. To je v Rusiji velik problem, saj je zaradi razcveta letalskega sektorja prišlo do pomanjkanja pilotov in posledično visokih plač.

"Dokler se ne spremeni zakonodaja, zagotovo ne bo nič letelo. Ne bomo prevzeli takšnega tveganja. Ne bomo investirali 100 milijonov dolarjev v projekt, ki nam ne bo prinesel denarja," je povedal glavni izvršni direktor Aeroflota Vitalij Saveljev. Ruski predsednik Vladimir Putin je na spremembe zakonodaje načelno že pristal, vendar do njih prihaja počasi.