"Razpoloženje v zadnjem mesecu ni bilo dobro, julij pa bistvene spremembe v tem smislu ni prinesel," je ta teden poudaril prvi mož odbora avtomobilskih proizvajalcev pri Združenju evropskih podjetij (AEB) Jörg Schreiber.
A po njegovih besedah, ki jih je povzela francoska tiskovna agencija AFP, obstajajo znamenja, da je stopnja upadanja prodaje vozil v drugem četrtletju v Rusiji dosegla vrh in da se tako lahko v prihodnjih mesecih pričakuje stabilizacijo.
V tej luči je izpostavil tudi nedavno napovedan načrt vlade v zvezi s spodbujanjem avtomobilske trgovine na drobno.
Raziskava odbora avtomobilskih proizvajalcev pri AEB je sicer pokazala, da na ruskem avtomobilskem trgu še vedno dominira Lada. A tudi prodaja njenih vozil se je julija na letni ravni zmanjšala za 20 odstotkov na 37.549 avtomobilov.
Rusko gospodarsko ministrstvo je pred časom opozorilo, da bi se lahko gospodarska rast, če ne bodo vpeljali potrebnih strukturnih sprememb, do konca leta povsem izgubila. Do upočasnjevanja rasti sicer prihaja predvsem na račun zmanjšanega povpraševanja potrošnikov in ostrega krčenja obsega investicij.
Rusko gospodarstvo je v prvi polovici letošnjega leta glede na drugo polletje lani zabeležilo ničelno rast, je minuli mesec povedal namestnik ruskega gospodarskega ministra Andrej Klepač.
V letni primerjavi se je ruski bruto domači proizvod (BDP) v prvem četrtletju letos okrepil za 1,7 odstotka, v drugem četrtletju pa za 1,2 odstotka.
Ruski predsednik Vladimir Putin si je medtem za letošnje leto sicer zastavil cilj skleniti s petodstotno rastjo BDP, a je Kremelj že priznal, da tega načrta ne bodo izpolnili. Glede na najnovejšo napoved naj bi zabeležili 2,4-odstotno rast.
Bo tudi Rusija padla v recesijo?
Prodaja avtomobilov in lahkih komercialnih vozil v Rusiji se je v letošnjem prvem polletju v letni primerjavi zmanjšala za šest odstotkov, samo julija pa je bil padec prodaje osemodstoten. Dogajanje na ruskem avtomobilskem trgu odraža bojazen, da Rusijo čaka občutna upočasnitev gospodarske rasti in celo padec v recesijo.