Po posnetkih nadzornih kamer je bilo kaj hitro jasno, da je strojevodja vlaka, 52-letni Jose Garzon Amo vozil občutno prehitro. Po nekaterih podatkih je na odseku, kjer je najvišja hitrost 80 kilometrov na uro vozil celo 190 kilometrov na uro, torej kar 110 kilometrov preveč.
Strojevodjo so v bolnišnici, kjer je pod strogim policijskim nadzorom že zaslišali. Ena njegovih prvih izjav pa je bila: »Peljal sem s hitrostjo 190! Upam, da ni nihče umrl, ker mi bo to ležalo na vesti«.
Očitno pa je bila nesreča enega izmed vlakov z Garzonom za krmilom le vprašanje časa. Jose je namreč hitrostne omejitve kršil neprestano in se s tem celo hvalil. Marca letos je tako na svojem Facebook profilu objavil celo fotografijo merilnika hitrosti na vlaku, na katerem je kazalec pri 200 kilometrih na uro, ob fotografiji pa je Garzon celo zapisal, kako ''super bi bilo, da bi s tako hitrostjo švignil mimo policijskega radarja''.
Analize posnetkov nadzornih kamer, ki so ujele nesrečo kažejo, da je vlak peljal s hitrostjo med 144 in 192 kilometri na uro. Vsekakor veliko preveč za omenjeni ovinek.
Španska policija je sicer sporočila, da so tudi uradno pridržali strojevodjo vlaka, ki je v sredo iztiril pred Santiagom de Compostela. Medtem pa so oblasti število žrtev z 80 znižale na 78, poroča britanski BBC. Do razlike v številu naj bi prišlo zaradi napačnega prepoznavanja posmrtnih ostankov v začetnih fazah reševanja.