Glede letošnjega leta so optimistični tudi na ljubljanskem in mariborskem letališču - Aerodrom Ljubljana se med drugim pripravlja na gradnjo novega potniškega terminala, v Mariboru pa si želijo predvsem novih linij.
Potem ko so se razmere v svetovni letalski industriji po podatkih Mednarodnega združenja letalskih prevoznikov (IATA) lani zaostrile in se je čisti dobiček v primerjavi z letom 2011 znižal z 8,8 na 7,6 milijarde dolarjev, naj bi se letos razmere nekoliko izboljšale.
Svetovna letalska industrija naj bi po napovedih IATA letos beležila 10,6 milijarde dolarjev čistega dobička, saj je pričakovati nekoliko višjo rast svetovnega gospodarstva - če je ta nižja od dveh odstotkov, je letalska industrija v izgubi - in nižje cene goriva.
Letos naj bi letalski prevozniki iz azijsko-pacifiške regije po dobičku prvič prehiteli severnoameriške - ustvarili naj bi 4,2 milijarde dolarjev dobička, severnoameriški pa 3,6 milijarde dolarjev.
Evropski letalski prevozniki naj bi letos po ocenah IATA skupaj ustvarili okoli 800 milijonov dolarjev dobička. Da bodo letošnje leto zaključili v črnih številkah, pričakujejo tudi v Adrii Airways, ki je lani ustvarila 10,8 milijona evrov čiste izgube.
Slovenski letalski prevoznik je lani prepeljal 987.279 potnikov, letos pa nameravajo to številko povečati za pet odstotkov, kar pomeni, da bi znova presegla milijon. Še posebej se bodo trudili, da bi pridobili nazaj del potnikov, ki odhajajo na okoliška letališča, predvsem v Benetke.
Poleg že obstoječih akcij in posebnih ponudb, npr. "first minute", kar pomeni, da lahko potniki ob zgodnjem nakupu dobijo cenovno ugodnejše vozovnice, v Adrii, ki počasi stopa v glavno poletno sezono, načrtujejo tudi oglaševanje na zamejskih trgih. Podpis sporazuma z US Airways bo od maja omogočal tudi cenovno ugodnejše lete v Severno Ameriko.
Podrobnosti glede priprav na uvedbo novih linij v Adriini službi za stike z javnostjo za STA niso razkrili, saj da so faze raziskovanja v teku. Je pa začasni in najverjetnejši novi predsednik uprave edinega slovenskega letalskega prevoznika Mark Anžur že aprila dejal, da je možnosti več in da so še posebej zanimivi Madrid, Berlin, Barcelona in London.
Optimistično so v letošnje letos stopili tudi v Aerodromu Ljubljana, ki je lani zabeležil nekoliko nižji dobiček in manj prepeljanih potnikov. Našteli so jih 1,2 milijona. Letos pri obsegu potniškega prometa načrtujejo 2,2-odstotno rast. Rezultati glede števila prepeljanih potnikov v prvih mesecih leta sledijo načrtom, pri čemer so rast zabeležili predvsem na račun tujih prevoznikov, so pojasnili za STA.
V poletnem voznem redu sta okrepljeni liniji v Istanbul, kamor Turkish Airlines leti vsak dan, in Helsinke, kamor Finnair leti šestkrat tedensko, Adria pa znova dnevno leti v Pariz. Na ljubljanskem letališču sta prisotna tudi dva nizkocenovnika - Easyjet z dnevnimi leti v London in Wizz Air s skupaj petimi leti tedensko v London in Bruselj.
Dobra je tudi ponudba čarterjev, s katerimi ljubljansko letališče pokriva priljubljene destinacije v Sredozemlju, novost letos pa sta Maroko in Tenerifi. Večje število čarterskih letov si sicer obetajo tudi na račun evropskega košarkarskega prvenstva, ki ga bo letos gostila Slovenija.
Aerodrom Ljubljana si močno prizadeva pritegniti nove prevoznike, prav tako se ves čas dogovarjajo z obstoječimi prevozniki za okrepitev in razširitev njihove mreže letov. Potnikom želijo ponuditi še kakšno nizkocenovno linijo, kot potencialne destinacije pa se kažejo Skandinavija, severna Nemčija in Pirenejski polotok.
Potniki lahko z Letališča Jožeta Pučnika v poletni sezoni sicer potujejo z več kot 200 leti tedensko na skupaj 20 evropskih destinacij, ki jih zagotavlja sedem rednih letalskih prevoznikov. Slovenija je tako dobro neposredno povezana z večino pomembnejših evropskih prestolnic, od koder lahko potniki nadaljujejo pot po celem svetu. Kot omenjeno, je poleti bogata tudi ponudba čarterskih letov.
V sodelovanju s prevozniki, ponudniki turističnih potovanj in drugimi partnerji bodo v Aerodromu Ljubljana še naprej krepili trženjske aktivnosti za ohranjanje in pridobivanje potnikov. Pri tem je slovenski trg prioriteta že zdaj, veliko naporov pa vlagajo tudi v pritegnitev potnikov iz sosednjih držav, predvsem zamejskih predelov, ki predstavljajo pomemben delež potnikov ljubljanskega letališča.
Z novim potniškim terminalom bodo lahko potnikom in obiskovalcem v prihodnje ponudili več udobja ter ustrezne tehnične in varnostne standarde. Trenutno je v teku javni razpis za gradbena in obrtniška dela, nov terminal pa naj bi bil zgrajen in predan v uporabo še pred poletno sezono leta 2015.
Nekoliko bolj je letos oživelo tudi dogajanje na mariborskem letališču. Letos nameravajo prepeljati približno 25.000 potnikov, večino v poletnih mesecih. Potniki lahko z mariborskega letališča letijo v turško Antalyo , na Zakintos in Kos v Grčiji, v maju pa tudi na Ciper.
V teku so tudi pogovori o uvajanju novih linij, a za zdaj še niso tako trdni, da bi jih lahko razkrili javnosti, so za STA povedali na Aerodromu Maribor. Potnike, ki odhajajo na druga letališča, želijo privabiti predvsem s kvaliteto storitev in nižjimi cenami od konkurence.