Parkirni kaos v Idriji je stopil v ospredje z nejevoljo prebivalcev starega trga, ker jim redarja zaračunavata kazni za parkiranje. V drugih delih mesta jim za napačno parkiranje gledata skozi prste.
Lista Odgovorni za občino Idrija (LOI), ki na občinskem svetu ni bila zadovoljna z odgovorom, čemu je tako, je krajane povabila na okroglo mizo. Tu je odvetnica, tudi vodja LOI Vesna Fašink, dejala, da so zaradi davno neveljavnega odloka iz leta 1996 vse kazni protizakonite. Krajevni svetnik Samo Kofol je dodal predloge, kako nered odpraviti.
Premalo prostora, a je vse parkiranje zastonj
»Stanovalci trga imajo 200 metrov stran na voljo parkirišče Barbare. Prebivalci Palacine pa denimo v bližini nimajo parkirišča,« je svetniku Davorinu Lampetu (LOI) župan Tomaž Vencelj pojasnil, zakaj stanovalce pri zaračunavanju kazni razlikujejo. Omenjeni stanovalci, ki parkirajo kar na cesti proti bolnišnici, naj bi letos dobili najemna parkirišča. Obljuba se vleče že nekaj let. Kljub pomanjkanju prostora na nobenem parkirišču v Idriji ne zaračunavajo parkirnin. Pač pa na večini, kjer je z neustreznimi znaki zapovedano kratkotrajno parkiranje, zaračunavajo kazni.
»Zaradi nezakonitosti odloka in iz njega izhajajočih pomanjkljivosti bi vsi kaznovani s pritožbami uspeli. Ljudje raje plačajo, ker so kazni nizke,« je pred presenečenimi krajani zatrdila Vesna Fašink. »Redarja letno zaračunata približno 30 tisoč evrov kazni. Denar pa se ne vlaga v ureditev razpadajočih parkirišč,« je dodal Samo Kofol. Predstavil je rešitve za ureditev razmer s kratkotrajnim brezplačnim parkiranjem, ureditvijo dodatnih mest zanj in najemnih mest za stanovalce. Na najbolj kaotični Uti naj bi uvedli delno plačljivo parkiranje.
Urejanje kaosa sega v leto 2005, Ute pa v leto 1961
Občina se je leta 2005 odločila pripraviti parkirno študijo, ki je bila izdelana 13 let pozneje. Ugotovila je, da je v občini parkirnih mest dovolj. V Idriji nastane kaos, ko se v službe zgrne več kot dva tisoč vozačev. Na makadamski Uti, ki se v deževju spremeni v več »jezer«, je cirkus nepopisen. »Občina je za najemnino delčka tega neurejenega prostora v petih letih plačala 130 tisoč evrov. To je nedopustno,« je poudaril Kofol.
Ironija je, da je bil Rudnik živega srebra (RŽS) svoj prostor ob prvem načrtu za ureditev Ute leta 1961 pripravljen občini podariti. Občina, ki načrta ni uresničila, je pozneje v dobro delovnih mest za ženske RŽS prepričala, da ga podari tedanji Iskri Železniki. Podedovala ga je Hidria in ga prodala Zidgradu. Slednji ga je občini ponujal za pol milijona evrov. Občina ga ni kupila. Pravkar se dogovarja o najemnini s kupcem Zidgrada. Iz lanskega proračuna občine je izpadlo sto tisoč evrov, ker je ta zaman načrtovala delno plačljivo parkiranje. »Letos ga bomo uvedli,« znova obljublja Vencelj.
Bodo odgovorni na občini odstopili?
Občina bo morala parkirišče prej urediti. Krajani so na okrogli mizi predlagali, naj odgovorni za parkirno zmedo na občini odstopijo. Ali jih bodo poslušali, smo vprašali direktorja uprave občine Gregorja Prezlja: »Problem smo poskušali rešiti že dvakrat, a je občinski svet sprejem odloka obakrat zavrnil. Ponovno ga pripravljamo za razpravo to jesen.«