Turizem

Matjaž Han: Panoga je kljub katastrofalnim poplavam dokazala odpornost

A.Z./STA
26. 1. 2024, 21.20
Deli članek:

Lanski turistični rezultat, ki je bil po podatkih statističnega urada najuspešnejši doslej, je po oceni ministra Matjaža Hana odličen. Panoga je kljub katastrofalnim poplavam, ki so državo prizadele na vrhuncu sezone, dokazala odpornost, je poudaril. Napovedal je nadaljnji dvig kakovosti storitev, k čemur bo z različnimi ukrepi pripomogla država.

Jure Klobčar
Matjaž Han in Maja Pak Olaj

»Turisti so se obnašali bolj trajnostno, česar si v Sloveniji tudi želimo,« je podatke na včerajšnji novinarski konferenci komentiral minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž HanPanoga je kljub katastrofalnim poplavam v špici sezone dosegla odlične rezultate, je še poudaril in ocenil, da je turizem na pravi poti. »Slovenija ima dobro razpršene trge, naša ponudba pa je zelo raznolika,« je dejal.

Z rezultati so zadovoljni tudi na Slovenski turistični organizaciji (STO). »Rahlo rast napovedujemo tudi za letos, smo pa previdni, saj je veliko dejavnikov tveganja, ki lahko vplivajo na gibanje turističnega prometa,« je dejala direktorica STO Maja Pak Olaj.

Po podatkih Svetovne turistične organizacije so lani mednarodni prihodi za letom 2019 zaostali za 12 odstotkov, Evropa pa zaostaja za šest odstotkov. Panoga naj bi po pandemiji covida-19 popolnoma okrevala letos, je globalne napovedi povzela Pak Olaj ter dodala, da je Slovenija lani okrevala hitreje od evropskega in svetovnega povprečja.

Slovenija je lani beležila rast prihoda turistov z vseh ključnih trgov z izjemo Avstrije in Italije, ki okrevata nekoliko počasneje. Izpostavila je lansko rekordno število ameriških turistov. Njihovi prihodi so za 31 odstotkov presegli tiste iz leta 2022, je dejala.

Cilji so še večji

Tako Han kot Pak Olaj sta napovedala nadaljnje aktivnosti za promocijo slovenskega turizma. »Predvsem si želimo višje dodane vrednosti, kar bo vodilo tudi v boljše plače zaposlenih v panogi,« je dejal minister. Spomnil je, da je Slovenija v zadnjih dveh letih zagnala pomemben investicijski cikel, v okviru katerega so vlagali v tuistične nastanitvene obrate, smučarska središča pa so prestrukturirali v celoletne gorske centre. Obnovili so tudi objekte in površine javne turistične infrastrukture v lokalnih destinacijah.

Marko Vavpotič
Slovenija je lani beležila rast prihoda turistov z vseh ključnih trgov z izjemo Avstrije in Italije.

»Seveda se ne bomo ustavili pri tem,« je poudaril in med drugim napovedal razpisa za spodbujanje uvajanja okoljskih znakov za leto 2024 ter javni razpis za razvoj turizma v turističnih destinacijah v okviru evropske kohezijske politike. V okviru slednjega bo na voljo sedem milijonov evrov. Pripravljajo se na spremembo zakona o gostinstvu, ki ga po ministrovih pojasnilih pišejo skupaj s podjetniki, želi pa si, da bi bil usklajen s socialnimi partnerji.

STO se ob številnih intenzivnih, ciljno usmerjenih oglaševalskih kampanjah letos med drugim pripravlja tudi na evropsko nogometno prvenstvo in olimpijske igre. Nadaljujejo sodelovanje s slovenskimi vrhunskimi športniki, obenem pa so ob vstopu v novo dvoletno osrednjo promocijsko komunikacijsko temo – umetnost in kultura – predstavili še sodelovanje z glasbeno skupino Joker Out, ki bo nagovarjala zlasti mlajše generacije.

»Ključni cilj je seveda povečanje ugleda in privlačnosti Slovenije kot destinacije umetnosti in kulture,« je dejala Pak Olaj.

STO bo letos med drugim zagnala tudi kampanjo na Spotifyu, s katero bodo prvič vstopili v svet zvočnega oglaševanja. »S tem pristopom želimo Slovenijo predstaviti na svež in inovativen način,« je sklenila.