Trenutno gradnja krožišča na Betinu, ki predstavlja prvo fazo južne obvoznice in se gradi od konca leta 2022, poteka po dveh zoženih pasovih in ne ovira prometa. Vendar pa bo pred odprtjem novega krožišča po obstoječi cesti treba zgraditi kanalizacijo in jo priključiti na novo črpališče ob krožišču, zaradi česar bo potrebna polovična zapora ceste, je pojasnil blejski župan Anton Mežan.
Na zadnjem sestanku predstavnikov občin Bled in Gorje, Direkcije RS za infrastrukturo ter izvajalcev del so se, kot je potrdil Mežan, odločili za uvedbo zapore po zaključku zimskih šolskih počitnic. Upajo, da bodo promet lahko sprostili že ob prvem vrhuncu nove turistične sezone, ki letos z velikonočnimi prazniki prihaja konec marca, ali pa vsaj pred prvomajskimi prazniki.
Enosmerna prometna ureditev bo posebej zahtevna za prebivalce Bleda in Bohinja, ki se že sedaj pri vožnji skozi Bled soočajo z izmenično enosmernim prometom na Mlinem, kjer poteka sanacija konzolnega pločnika, in na Mačkovcu, kjer je v teku sanacija ceste. Med polovično zaporo na Betinu pa promet ne bo potekal izmenično enosmerno, temveč prek obvoza.
Promet z Bleda bo tekel po ustaljeni poti po glavni cesti prek Betina in na avtocestni priključek v Lescah, za prihod na Bled pa bo urejen obvoz prek avtocestnega izvoza Jesenice vzhod z vožnjo skozi Kočno in Spodnje Gorje.
Kot je dejal bohinjski župan Jože Sodja, bo to dodatna nevšečnost za Bohinjce. Po njegovem mnenju za osebna vozila to ne bo posebna težava; večjo pričakuje za avtobuse in šolske prevoze. Že sedaj namreč avtobusi zamujajo, ob uvedbi obvoza pa bo treba zadevo urediti drugače. Zato je ključno, da je občina o tem pravočasno obveščena. "Tako imamo čas določene zadeve rešiti. Če smo tik pred zdajci postavljeni pred dejstvo, pa zavre in je slaba volja ter iz dobre stvari nastane slaba," je dejal Sodja.
Tako kot Blejci tudi Bohinjci težko čakajo izgradnjo blejske južne razbremenilne ceste, ki bo zmanjšala zastoje. Vendar se v obeh lokalnih skupnostih bojijo, da projekt ne bo realiziran še nekaj časa. Gradnja krožišča na Betinu, ki se bliža zaključku, namreč predstavlja šele prvo od treh faz.
"Samo s krožiščem ne bo še nič rešeno," je opozoril Sodja, ki upa, da bo država vendarle držala obljubo in po 30 letih prizadevanj za gradnjo obvoznice to tudi zaključila. Ker še ni soglasij in dovoljenj za začetek gradnje druge, kaj šele posebej zahtevne tretje faze, pa se Sodja boji, da bodo sredstva, predvidena za blejsko obvoznico v tem in prihodnjem letu, umaknjena ter bo projekt ostal nedokončan.
Meni, da v državi manjka zakon, po katerem posameznik ne bi mogel zavirati izvedbe projekta za javno dobro. "Po eni strani si ljudje želijo in zahtevajo neko pridobitev, po drugi strani pa pravijo 'čez moje ne'," je problem številnih projektov po državi povzel Sodja.
Za nadaljevanje gradnje blejske obvoznice naj bi bila trenutno sicer ovira zahteva dveh lastnikov apartmajev za plačilo odškodnine za škodo, ki bi jo utrpela, ko v času gradnje ne bi mogla oddajati apartmajev.
"Smo redni gostje v Ljubljani na temo izplačila določenih odškodnin lastnikom, ki so še ovira za nadaljevanje postopkov v drugi fazi," je povedal Mežan. "Država potrebuje še kar nekaj dokumentacije, preden bo lahko šla v izbiro izvajalca za drugo fazo. Mi pritiskamo in prosimo, da se zadeve zapeljejo naprej," je poudaril blejski župan, ki zaveda, da so še daleč od obvoznice in da se obeta vsaj enoletni premor v gradnji.