Tej koroški cesti največ težav povzročajo nanosi z območja Nužijevega plazu, zaradi katerega je, kot so že v petek poročali na Facebookovi strani Koroška Čveka, januarja predvidena celo popolna zapora ceste. Kot so za »čveko« pojasnili na Direkciji RS za infrastrukturo, trenutno vodijo postopek pridobivanja projektne dokumentacije za sanacijo spodnjega dela hudourniških grap na tem odseku ceste. S sanacijo želijo omogočiti nemoteno prevoznost oziroma dvosmerni promet na območju Nužijevega plazu.
Januarja popolna zapora?
Predvidena je sanacija v dveh fazah, in sicer je v prvi fazi predvidena izgradnja »prepusta in montažne prosto ležeče armirano-betonske plošče,« so pojasnili na direkciji. Dodali so, da izvedbeni načrt prve faze vključuje dimenzioniranje in določitev pogojev za izgradnjo stranskih masivnih kamnito betonskih zidov, tlakovane podlage prepusta, in dimenzij montažne prosto ležeče armirano-betonske plošče. Začetek gradbenih del je predviden v začetku drugega tedna januarja in bo predvidoma zaključen do konca januarja. Po navedbah direkcije je v času teh del predvidena popolna zapora ceste.
Druga faza sanacije vključuje utrditev brežin dveh hudourniških grap in postavitev dveh mrežnih pregrad, pri čemer bodo sanacijska dela druge faze predvidoma zaključena do konca maja 2024, so na direkciji pojasnili za Koroško Čveko.
»Po izvedbi prve faze sanacijskih del bo ob normalnih vremenskih pogojih zagotovljena zadostna pretočnost materiala (blatnih tokov) skozi prepust v Mežo. Po zaključku druge faze pa bosta v primerih ekstremnih vremenskih pogojev mrežni pregradi zadržali presežne količine materiala (katere prepust ne bi mogel prevajati), hkrati pa bo zavarovan tudi stanovanjski objekt. Izvedba končne oz. trajne sanacije plazu je v pristojnosti Ministrstva za naravne vire in prostor, Direkcije za vode,« so še pojasnili.
Velike težave za prebivalce
Vest o popolni zapori te edine kolikor toliko znosne cestne povezave, ki je resda v kritičnem stanju, je med Korošci povzročila veliko razburjenja. Že res, da se je mogoče v zgornjo Mežiško dolino prebiti po nekaterih »lokalnih« cestah, a je zgolj ena, ki iz Poljane vodi proti Holmecu, v sosednjo Avstrijo in nato čez mejni prehod Reht nazaj v Mežico, kolikor toliko znosna. Preostali dve vodita v hribovje. Kaj to pomeni? Da bodo imeli prebivalci zgornje Mežiške doline že v primeru malo bolj obilnega sneženja ogromne težave, saj je v tem primeru cesta čez »Rehta« pogosto zaprta. V zrak so skočili tudi v tamkajšnji podjetjih, saj je za njihovo nemoteno obratovanje nujna povezava, ki omogoča tovorni promet. Uganka ostaja tudi javni prevoz. Že zdaj v primeru občasne popolne zapore na cesti Poljana – Mežica po pričevanju domačinov avtobusi proti Mežici ne vozijo, saj tudi ne morejo. To pomeni, da bodo imeli v primeru daljše popolne zapore v januarju velike težave tako šolarji in dijaki kot upokojenci in delavci. Za prevoz dijakov, ki se dnevno vozijo v srednje šole na Ravnah na Koroškem, morajo ob občasnih popolnih zaporah te problematične ceste, ki ji preti Nužijev plaz, že zdaj sami poskrbeti starši. Za rešitev te zagate je kot kaže le nekaj tednov časa.