Pomoč iz tujine

Avstrijski pilot: Helikopterji so vzletavali in pristajali vsako minuto

S.R.
11. 8. 2023, 09.37
Posodobljeno: 11. 8. 2023, 09.40
Deli članek:

V Sloveniji pri odpravljanju posledic katastrofalnih poplav pomagajo tudi številne tuje ekipe. Med njimi so tudi pripadniki avstrijske vojske, ki so na Koroško prispeli s helikopterjema Black Hawk S-70 in Agusta Bell 212.

Michael Bauer, tiskovni predstavnik avstrijskega ministrstva za obrambo
Eden od avstrijskih helikopterjev je v Mežico odpeljal dva sanitarna kontejnerja.

Avstrijske ekipe so v Sloveniji od srede, že prvi dan pa so prepeljale 34 ljudi in približno 9000 kilogramov tovora, so pojasnili na avstrijskem ministrstvu za obrambo. Dodali so, da so ekipe v četrtek znova vzletele z letališča v Celovcu in se podale na Koroško. Seveda slovensko Koroško, kjer delujejo v tesnem usklajevanju s slovenskimi oboroženimi silami. Dejavni so predvsem na območju Mežiške doline, ki je med najhuje opustošenimi.

Po navedbah ministrstva oba helikopterja na nedostopna mesta vozita električarje, ki odpravljajo napake na električni infrastrukturi, zlasti v odročne in nedostopne zaselke na območju Mežice, Žerjava in Črna na Koroškem pa sta prepeljala že velike količine pitne vode, zdravil, hrane ter lopat in drugega orodja. Eden od helikopterjev je med drugim v Mežico odpeljal dva sanitarna kontejnerja, ki tehtata vsak po tri tone.

Kako poteka običajen dan?

»Izziv predstavlja usklajevanje med državami, ki sodelujejo. Ob naših dveh avstrijskih helikopterjih so tu v uporabi še štirje slovenski, dva madžarska in dva nemška,« je dejal avstrijski pilot Patrick F., ki pa je dodal, da vse skupaj poteka zelo dobro, »gladko,« da so helikopterji vzletavali in pristajali vsako minuto. Kot je opisal, sami zjutraj najprej poletijo v Slovenj Gradec, kjer je baza. Tam imajo sestanek in prejmejo nalogo, druge ekipe na tleh pa helikopterje natovorijo z vsem potrebnim. Vsak helikopter nato odleti na točno določeno krizno območje. Naslednjo nalogo pogosto prejmejo že ko se vračajo v Slovenj Gradec. Na slovenjgraškem letališču jim nato dotočijo gorivo in jih znova natovorijo. »Včeraj smo izpolnili toliko naročil, da se je naš drugi helikopter v Celovec vrnil šele ob 19.20 uri,« je po poročanju avstrijskega časnika Kurier pojasnil Patrick.

Dejal je še, da je na hribovitem območju veliko ovir, vključno z daljnovodi, kar predstavlja velik izziv. Hkrati so območja nesreče »blizu skupaj,« kar pomeni, da je zračni prostor zelo ozek, po njem pa v istem trenutku leti več helikopterjev. »Operacija je zelo izčrpavajoča, a smo dobro pripravljeni.«

Kurier še poroča, da so Avstrijci prisotni tudi na tleh v Solčavi. Avstrijski upravljavec avtocest Asfinag je namreč tja poslal ekipo svojih zaposlenih z dvema velikima bagroma.