Vprašanje ostaja brez odgovora, saj nam je direktor hotela Delfin Miloš Milivojević prek svoje tajnice pisno sporočil le, da so večinoma odstranili olje, ki je ostalo ujeto v večjih količinah, in da bodo odstranjevanje nadaljevali, »dokler se bodo pojavljali preostanki olja«.
V to, da bi se z nami sestal na kraju samem in nam ter javnosti pojasnil vse, kar nas zanima, pa ni privolil. Niti po telefonu se ni želel pogovarjati z nami.
»Oljno plast stanjšali z 20 na nekaj centimetrov«
Najdena oljna plast naj bi se od junija precej stanjšala. »Prvotna plast je bila ponekod debela tudi od 15 do 20 centimetrov, zdaj pa največ nekaj centimetrov.« Odstranjevanje olja s pomočjo črpanja bodo zato počasi obesili na klin. »S črpanja neposredno s črpalko smo prešli na etapo, ko bomo tanko oljno plast črpali s tehniko posnemanja. V nadaljevanju bomo preostanek olja odstranjevali le še z oljnim lovilcem,« je napovedal.
Prepričan je, da so s tem, ko so odstranili večji »oblak« olja, ki se je zadrževal v večcentimetrski oljni plasti, odpravili glavno grožnjo, da bi prišlo do škodljivih posledic za okolje. »Treba pa bo redno nadzirati ves kanalizacijski in odvodni sistem ter vzdrževati oljne lovilce, kot je predpisano.«
Skladno s sanacijskim načrtom imajo izvrtanih 16 vrtin, kurilno olje so zaznali v štirih – v ožjem pasu med hotelom in objektom Amfora, v katerem je recepcija marine. Glede sanacije je dodal, da poteka po programu, ki ga je pripravil geološki zavod, in da o aktivnostih redno poročajo Agenciji RS za okolje (Arso).
V marini izračunali dosedanje stroške sanacije
V hotelu nazadnje omenjajo odškodninske zahtevke in napovedujejo: »O upravičenih odškodninskih zahtevkih se bomo odločali na podlagi strokovnih dejstev, zavarovalnih in pravnih argumentov.« Že zdaj naj bi se pogovarjali z zavarovalnico povzročitelja škode, to naj bi bil pooblaščeni serviser, ki je zamenjal ventil rezervoarja, in z zavarovalnico, s katero sami sodelujejo.
So jim morda iz marine že poslali kakšen odškodninski zahtevek? »Ne,« odgovarja Vladimir Gavran, prvi človek obeh tamkajšnjih podjetij, Portinga in Marinvesta. Ob tem priznava, da so v teh dneh izračunali delno škodo, ki so jo utrpeli do zdaj, in da bodo zahtevek v kratkem naslovili hotelskemu podjetju. »Ker bo šlo za povračilo neposrednih stroškov, ki smo jih imeli s sanacijo do zdaj, brez upoštevanja izgubljenega dobička, mislim, da ta zahtevek za hotel ne bo sporen,« je prepričan Gavran, ki pa zneska ne želi razkriti.
V marini tudi po zadnjih silovitih padavinah v torek zvečer in pogosto ob visokih plimah opažajo, da kurilno olje še vedno curlja v akvatorij ob pomolu E, od koder so plovila že pred časom prestavili ob novi pomol B, potem ko so jim s trupov sprali kurilno olje. Skoraj 30 lastnikov plovil tako še vedno ne more uporabljati privezov, ki so jih najeli. Onkraj valobrana 1, ki marino loči od kopališča Delfin, pa se že od začetka poletja tare kopalcev.