Mestno jedro

Boj za čisto vsako parkirno mesto v središču najstarejšega mesta

Džanana Kmetec
13. 7. 2023, 05.50
Posodobljeno: 13. 7. 2023, 09.18
Deli članek:

Na Ptuju želijo za promet zapreti staro mestno jedro, a se bojijo, da bodo s tem iz središča odgnali ljudi.

CG
Na parkirišču za pošto bodo uvedli spremembe v režimu parkiranja.

Težnje po zapiranju starega mestnega jedra za promet so razumljive, praviloma tudi smiselne, za tem stremi večina mest, morale pa bi biti tesno povezane z zagotavljanjem primernih parkirnih mest v bližini središč. V nasprotnem primeru se središča mest vse bolj praznijo. Prav tega scenarija si na Ptuju ne želijo, zato si prizadevajo za čimprejšnjo izgradnjo garažne hiše. To nameravajo urediti v Ulici heroja Lacka. Preverili smo, koliko parkirnih mest sploh imamo na voljo trenutno in kakšne so alternative. Smo morda le »razvajeni« in se želimo do vsake lokacije pripeljati neposredno pred vhod?

Občinsko podjetje Javne službe Ptuj upravlja 866 parkirnih mest na Ptuju. Med največjimi so parkirišča na Zadružnem trgu, v Čučkovi ulici ob Mestnem stadionu, na Potrčevi (za avtobusno postajo), v Dravski ulici, pri zdravstvenem domu in v Ulici heroja Lacka. Precej prostora je tudi Ob Dravi, kjer pa je makadam in nekoliko bolj odročna in zato ne tako priljubljena lokacija. Ta je zanimiva le za abonente, ki imajo mesečne dovolilnice.

Premajhno parkirišče

CG
Na parkirišču na Potrčevi je praviloma dovolj prostora.

Najboljše parkirišče, ki je bilo nazadnje urejeno, je na Zadružnem trgu, kjer so tudi javne sanitarije. To lokacijo uporabljajo mnogi domačini in turisti. Prednost sta predvsem bližina mesta in večine (turističnih) znamenitosti. Tu parkirajo tudi mnogi zaposleni v mestnem jedru, saj gre za eno izmed točk, kjer so na voljo kolesa Pecikl. Žal pa je to parkirišče pogosto premajhno za vse potrebe.

Na drugi strani mesta je na voljo še eno veliko parkirišče, in sicer na Čučkovi ulici, kjer ni takšne gneče, je pa vseeno zasedeno. Veliko več parkiranih vozil je čez železnico, v Ulici heroja Lacka, ki je bližje mestu. Ta delno asfaltirana, delno gramozirana površina je že zdavnaj postala premajhna, velikokrat so zaparkirani tudi pločniki, saj prostora kronično primanjkuje. V prihodnje prav tu načrtujejo izgradnjo garažne hiše, v vmesnem obdobju pa bodo uvedli začasno rešitev, ki naj bi rešila probleme abonentov. Ti mesečno plačajo 40 evrov, a zaradi gneče pogosto naletijo na težave pri iskanju prostega mesta. Trenutno je to dejansko najbolj oblegano parkirišče. Nahaja se namreč v neposredni bližini vseh pomembnih ustanov, lokalov v središču ... To je razlog, da so to lokacijo izbrali kot najprimernejšo za povečanje kapacitet.

Veliko parkirišč, vsa zasedena

Kar nekaj časa so na ptujski občini v pogovorih z Zavodom za varstvo kulturne dediščine preigravali možnost, da bi garažno hišo uredili za avtobusno postajo, na Potrčevi cesti, kjer je že zdaj precej parkirnih mest. Podobno kot na preostalih parkiriščih jih je vseeno premalo. Nasprotniki gradnje bloka na tem mestu so večkrat poudarili, da se bodo težave še povečale, saj bo po izgradnji še nekaj manj parkirnih mest.

Stanovalci in abonenti

CG
Za bolnišnico bo parkririšče urejeno, dokler tam ne pričnejo z gradnjo.

Od rušitve stavbe Koteksa neposredno ob reki Dravi je nekoliko več prostora za jeklene konjičke tudi v Dravski ulici, a je ponavadi nabito polno. Tu parkirajo stanovalci mestnega jedra z dovolilnicami, abonenti in vsi ostali, od obiskovalcev mesta, osnovne šole, glasbene šole do Gostilne Ribič. Podobno kot v primeru Ulice heroja Lacka so bile tudi za to lokacijo podane pobude, da se razmeji prostor, namenjen stalnim (abonenti, stanovalci) in občasnim obiskovalcem parkirišča.

V samem središču je ob Mercatorjevi trgovini na Ptuju še eno parkirišče, ki pa nima takšne kapacitete kot prej našteta. Tudi njegova funkcionalnost ni najboljša, a ker je dejansko najbližje središču mesta, je vedno polno. Enako velja za nekaj parkirnih mest pred hotelom Poetovio, ZPIZ-om, v Slomškovi, Prešernovi ulici, na Slovenskem trgu …

Tudi pred bolnišnico je vse polno pločevine

Na občini so v zadnjih mesecih skupaj z upravljavcem javnih parkirišč preigrali kar nekaj možnosti, kako režim izboljšati. Med potencialnimi lokacijami za ureditev dodatnih mest je bilo tudi parkirišče ob zdravstvenem domu, ki je konstantno nabito z vozili. Tam težave delno nastajajo zaradi vse večjega števila vozil, ki jih imajo stanovalci sosednjih blokovskih naselij. K zasedenosti seveda prispevajo tudi obiskovalci zdravstvenega doma in bolnišnice. Na območju slednje so pred kratkim spremenili režim parkiranja. Ugotovili so namreč, da njihovo parkirišče, ki je veliko, a polno, uporabljajo mnogi, ki ne potrebujejo njihovih storitev. Gre predvsem za zaposlene v mestu, ki so vozila parkirali pred bolnišnico. Zato so postavili zapornice. Nekaj deset parkirnih mest je na voljo še ob železniški postaji in pod gradom. To pa so praktično vsa večja javna parkirišča v središču Ptuja.

Časovnica izgradnje garažne hiše še vedno nedorečena

Kroničnega pomanjkanja parkirnih mest v samem središču mesta se na občini zavedajo. Županja Nuška Gajšek zagotavlja, da so k reševanju tega problema pristopili že zdavnaj. Pri tem so se srečali z mnogimi ovirami, od finančnih do usklajevanj o pogojih ZVKDS: »Idejna zasnova je izdelana, zastavljena je tako, da vemo, kaj želimo. Kmalu bomo objavili idejni natečaj, mesto je pod kulturnovarstvenim režimom, zato se moramo držati te procedure. Prve korake smo naredili, upamo, da bomo čim prej prišli do rešitve. Skrbijo nas cene. Pred covidom smo upali, da bomo do garažne hiše prišli za dva ali tri milijone, zdaj je jasno, da to ne bo dovolj. Investicije, ki so jih izvajali v drugih mestih, so stale okrog šest milijonov. Seveda je to ogromen zalogaj in strošek. Upamo, da bomo pridobili evropska sredstva. Ne glede na vse – garažno hišo potrebujemo in jo moramo zgraditi v kratkem. Ne zamujamo par let, pač pa najbrž celo desetletje.«

Brez zadostnega števila parkirnih mest je oteženo tudi oživljanje mestnega jedra. Različne strategije in občinska politika so v zadnjih letih z odločitvami posegli v zmanjšanje števila parkirnih mest v središču mesta, ustrezne alternative pa za zdaj še ni oziroma ni izvedena.