Meiselasova je prepotovala svet in obdelovala različne teme, od spolne industrije do vojn in kršitev človekovih pravic. Opozarja na manjšine in konflikte, ki so pogosto spregledani. Vselej si prizadeva za neposreden stik in dialog z ljudmi, ki jih upodablja. Susan, ki je je vse od leta 1976 tudi članica prestižnega fotografskega združenja Magnum Photos, že pet desetletij uporablja fotoaparat za pričevanje in povezovanje. K mnogim svojim subjektom se vrača, vzpostavlja odnose v različnih obdobjih in pripoveduje zgodbe na osebni in geopolitični ravni. Pri svojem delu se ne sprašuje le o tem, kaj fotografije prikazujejo, temveč tudi o tem, komu služijo.
Od upora v Nikaragvi do družinskega nasilja
Razstava Mediacije združuje projekte, nastale od začetka njene kariere v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja do danes, in poudarja njen edinstveni pristop. Čeprav fotografija ostaja njeno osnovno izrazno sredstvo, uporablja tudi druge medije, kot so knjige, film in zvočni posnetki; tako razširja svoje fotografsko delo in okoli njega oblikuje pripovedi. Zbira, objavlja in razstavlja tudi najdene posnetke in dokumente kot del multimedijskih instalacij ali spletnih arhivov, s tem pa vključuje glasove posameznikov in skupnosti, ki so žrtve nasilja in zatiranja.
Retrospektiva Susan Meiselas ima naslov Mediacije po razstavljeni instalaciji, ki kritično preizprašuje fotografije, ki jih je posnela med ljudskim uporom v Nikaragvi v letih 1978 in 1979. Postavlja provokativna vprašanja o ustvarjanju, uporabi in dojemanju podob v različnih kontekstih in zgodovinskih trenutkih. Prav zaradi tega kritičnega odnosa, tudi do lastnega dela, je avtoričin prispevek k sodobni fotografiji tako neprecenljiv.
Razstava se začne z zgodnjo serijo 44 Irving Street, v kateri je Meiselasova z intimnimi portreti prikazala svoje sostanovalke iz internata. Dekleta z ulice Prince Street dokumentirajo avtoričino dolgoletno vez z dekleti iz soseske v New Yorku. Portreti na verandi prikazujejo prebivalce Južne Karoline pred njihovimi domovi, Karnevalske striptizete pa raziskujejo življenje žensk v karnevalskih predstavah.
Z instalacijo Mediations ponovno ovrednoti pomen in kroženje svojih fotografij iz Nikaragve. Druga instalacija z naslovom Življenje podobe: Mož z molotovko, sledi vplivu ikonične fotografije nikaragovske revolucije. Projekt Kurdistan, ki še vedno poteka, sestavlja vizualno zgodovino kurdskega ljudstva, pri čemer združuje fotografije Meiselasove z zbranim gradivom. Spletna platforma akaKURDISTAN je prostor kolektivnega spomina za kurdsko diasporo.
Za ozaveščanje o nasilju v družini je Susan Meiselas ustvarila projekt Arhivi zlorabe, v okviru katerega je v San Franciscu kot plakate na avtobusnih postajališčih razstavila kolaže policijskih poročil in fotografij s kraja zločina. V svojem poznejšem delu Njihova lastna soba je sodelovala z ženskami, ki so bile žrtev zlorab; združila je fotografije, pričevanja in njihove kolaže ter tako ujela edinstvenost vsake sobe in ustvarila trajen spomin na določen prostor.
Retrospektiva osvetljuje fotografinjin neprecenljivi prispevek k sodobni fotografiji, ki ga zaznamujeta njen kritični pristop in zavzemanje za krepitev marginaliziranih glasov. Kustosinja razstave v Galeriji Jakopič je dr. Marija Skočir. Razstavo spremlja obsežen katalog Mediacije, ki je leta 2018 izšel pri založbi Damiani in je obiskovalcem na voljo v galeriji.
Za delavnico s Susan Meiselas ter še dvema uglednima strokovnjakinjama s področja fotografije Lydio Matthews in Luciano Pinchiero je bilo izbranih 13 projektov, pri razvoju katerih z različnimi skupnostmi sodelujejo: Polonca Avanzo, Katja Bidovec, Metod Blejec, Simon Chang, Jošt Franko, Jaka Gasar, Petra Godeša, Katja Goljat, Blaž Gutman, Nal Kocjan, Dagmar Nared, Nina Rojc, Ljuba Sorokina, Arven Šakti Kralj in Marijo Župan.