Leto 2020 prestavljeno na leto 2025

Kdaj bo vlak iz Maribora do Ljubljane pripeljal vsaj v uri in pol? Če bo vse po "sreči" ...

G.G.
15. 6. 2023, 10.21
Posodobljeno: 15. 6. 2023, 11.43
Deli članek:

Generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes "realno ocenjuje", da bodo storitve javnega železniškega prometa po letu 2026 "primerljive tudi z bolj razvitimi severnimi državami, kot so Avstrija, Nemčija, Švica."

Marko Vavpotič / M24
"Iz Ljubljane v druga mesta, kakor tiček poletim," je pisal naš veliki poet. Tako pa so se v sredo na odprtje obnovljene postaje v Grosuplju zapeljali Robert Golob, Alenka Bratušek in Dušan Mes.

Slovenske avtoceste in ceste so preobremenjene. Vsak dan se kolone osebih in tovornih vozil valijo proti Ljubljani, v konicah je gneča komaj znosna. Javni promet ni v dobri kondiciji. Potovalni časi so nekonkurenčni, linije niso dovolj pogoste. Politiki že več let obljubljajo, da se bo to spremenilo in da bo javni potniški promet boljši, še prej pa je treba postoriti to in ono.

Oktobra leta 2019 si je takratna ministrica za infrastrukturo v Šarčevi vladi Alenka Bratušek ogledala, kako poteka obnova železniške proge med Mariborom in Šentiljem. »Če bo vse po sreči, in kot kaže, bo, bo v naslednjem letu od jeseni naprej tudi z novimi vlaki, ki jih bodo dobile Slovenske železnice, pot iz Maribora v Ljubljano z vlakom trajala približno uro in pol. To je po mojih ocenah že zelo primerljivo z vožnjo z avtomobilom, še posebej v konici,« je samozavestno napovedala Bratušek. Če z avtom iz Ljubljane v Maribor potrebujemo uro in pol, je najhitrejši vlak med Ljubljano in Mariborom takrat vozil uro in 50 minut, toliko potrebuje še danes. Večina je počasnejših.

Dolgoročna strategija

Očitno ni bilo dovolj »sreče«, čeprav je ministrica ustanovila delovno skupino za pripravo dolgoročne strategije razvoja železniške infrastrukture v državi, ki naj bi med drugim preverila možnosti vzpostavitve hitrih železniških povezav. Verjetno so res spisali strategijo in preverili »možnosti«.

Marko Vavpotič / M24
Novi vlaki so sposobni voziti s hitrostjo do 140 kilometrov na uro, zato je naslednji izziv prilagoditi proge, da bodo omogočale takšne hitrosti.

Ljubljana - Maribor: razdalja 130 kilometrov, najhitrejši vlak vozi uro in 50 minut
Benetke - Verona: razdalja 125 kilometrov, najhitrejši vlak vozi uro in 12 minut

Primerljivi z Avstrijo, Nemčijo in Švico

Slovesno je bilo tudi v sredo. Direktorica Slovenskih železnic-Potniški promet Darja Kocjan in predstavnik skupine Stadler Željko Davidović sta ob navzočnosti premierja Roberta Goloba podpisala pogodbo za nakup 20 novih potniških vlakov. Novi vlaki so sposobni voziti s hitrostjo do 140 kilometrov na uro, zato je naslednji izziv prilagoditi proge, da bodo omogočale takšne hitrosti.

Generalni direktor SŽ Dušan Mes je povedal, da z novimi voznimi redi uvajajo več direktnih vlakov, kar bo skrajšalo potovalne čase predvsem med večjimi kraji. Nekatere direktne linije bodo uvedli prihodnje leto, več pa leta 2025. Eden glavnih ciljev je čas potovanja z vlakom med Mariborom in Ljubljano skrajšati pod uro in pol. »Ko bodo dela končana - upam, da z letom 2025 - bomo to dosegli,« je napovedal Mes in dodal: »S prenovo tirov, prog, z gradnjo novega potniškega centra, po letu 2026 vsekakor, se bodo storitve javnega železniškega potniškega prometa bistveno izboljšale. Realno ocenjujem, da bomo primerljivimi tudi z bolj razvitimi severnimi državami, kot so Avstrija, Nemčija, Švica in to je tudi naš cilj – da imamo na prebivalstvo podobno število potnikov, kot jih imajo te države.« Novo upanje je torej postavljeno v leto 2025 oziroma 2026.

Marko Vavpotič / M24
"Investicij v železnice je vsako leto več, razumeti pa je treba, da lahko številna dela na infrastrukturi povzročajo tudi zamude v prometu," je dejala Alenka Bratušek.