Spomnimo, da je Dars na razpisu za izvajalca prenove avtocestnega odseka izbral ponudbo konzorcija z vodilnim partnerjem CGP iz Novega mesta, ki bi dela izvedel za približno 70 milijonov evrov brez davka na dodano vrednost.
Na javni razpis se je prijavil tudi konzorcij, v katerem je Pomgrad iz Murske Sobote vodilni partner, v njem pa sta še podjetji VOC Celje in Strabag Ljubljana. Omenjeni konzorcij bi dela opravil za malo manj kot 72 milijonov evrov brez davka na dodano vrednost. Zahtevka za revizijo postopka sta vložili podjetji Pomgrad in Voc Celje. Oba zahtevka za revizijo je Dars zavrnil in dokumentacijo posredoval v nadaljnje odločanje Državni revizijski komisiji.
Razveljavitev
Kot je pojasnil Marjan Koler, vodja službe za komuniciranje v Darsu, je Državna revizijska komisija v začetku aprila razveljavila Darsovo odločitev o oddaji javnega naročila konzorciju CGP s partnerjema. Ugotovila je, da Dars ni imel podlage za ugotovitev, da je bila ponudba izbranega ponudnika pripravljena v skladu z naročnikovimi zahtevami iz razpisne dokumentacije in kot takšna dopustna. Ob tem je ugotovila še, da izbrani ponudnik ni izkazoval enega od pogojev za sodelovanje. Kako bo Dars ukrepal zdaj, še ni jasno. Iz omenjene družbe so sporočili le, da se bodo o nadaljnjih korakih odločili, ko bodo preučili sklep Državne revizijske komisije.
Prihodnje poletje
Ob tem v Darsu še pravijo, da glavnih gradbenih del letos poleti ne bo, saj predvidevajo, da postopek oddaje javnega naročila kmalu še ne bo končan. Načrtovana prenova je prestavljena na poletje 2024. »Najpomembnejša dela v predorih bodo tako predvidoma trajala od sredine junija do sredine septembra 2024 in v enakem obdobju poletja 2025. Med potekom glavnih obnovitvenih del avtoceste je predvidena popolna 90-dnevna popolna zapora polovice štajerske avtoceste, kar pomeni, da bo promet urejen po drugi polovici avtoceste dvosmerno, po enem pasu v vsako smer vožnje,« je pojasnil vodja Darsove službe za komuniciranje in dodal, da je 90-dnevna zapora polovice avtoceste mogoča le od sredine junija do sredine septembra. To je pokazala tudi analiza prometno-tehniškega inštituta ljubljanske fakultete za gradbeništvo in geodezijo.
Predora in viadukt
Kot še poudarjajo v Darsu, gre za zahtevno prenovo avtoceste med Dramljami in Slovenskimi Konjicami, saj so na tem odseku tudi predora Golo rebro in Pletovarje ter viadukt, ki bodo prav tako deležni temeljite prenove. Omenjeni devetkilometrski avtocestni odsek sicer po Darsovih merilih velja za srednje prometno obremenjen odsek na slovenskem avtocestnem omrežju. Je pa zanj značilna občutna porast tovornega prometa. Število tovornjakov se zadnja leta povečuje. Omenjeni avtocestni odsek je pomemben tako z vidika dnevnih migracij v jutranji in popoldanski konici kot tudi za tranzitni promet, še pravijo v Darsu.