Medtem ko bo novo (hitro) cesto Ptuj–Ormož gradil Dars, namerava državna direkcija za infrastrukturo (DRSI) poskrbeti za cestno povezavo med Forminom in Zavrčem. Tako bi promet, ki v Slovenijo vstopa v Zavrču, čez novi most in viadukt na stari strugi Drave usmerili proti Forminu. Tam je v bližini elektrarne predvideno krožišče, kjer bi se na hitro cesto Ptuj–Ormož priključila lokalni promet in nova povezava z Zavrčem.
Ker gre za čezmejno cestno povezavo, je po pojasnilu ministrstva za infrastrukturo (MZI) treba o koridorju doseči dogovor s Hrvaško. Kot je razumeti iz navedb MZI, se tu nekaj zatika. Hrvaška namreč rešuje vprašanje svoje obvoznice mimo naselij proti Varaždinu (Sračinec, Petrijanec …). Njihova rešitev bi bila, da novo cesto – obvoznico pripeljejo na mejni prehod Ormož, kjer je sicer ormoška vzhodna obvoznica že tudi zgrajena. V Ormožu do Hrvaške na drugem bregu Drave manjka samo še kakovosten most, saj zdajšnji za tovorni promet ni primeren.
Če pravilno razumemo pojasnilo MZI, pa bi Slovenija tranzitni promet iz Hrvaške raje sprejemala v Zavrču in ga od tam prek Formina preusmerjala na hitro cesto Ptuj–Ormož. Bi po predlogu Hrvaške torej glavna čezmejna tranzitna žila potekala skozi Ormož, in ne Zavrč? Po predlogu Slovenije pa obratno? Ob povprašanjevanju na infrastrukturnemu ministrstvu smo to vprašanje natančno izpostavili, a teze niso ne potrdili ne zanikali. So pa v eni od svojih navedb namignili, da bi res lahko bilo tako: »Glede na to, da imata državi o poteku čezmejne cestne povezave različne predloge, je pred nadaljevanjem prostorskega načrtovanja treba dokončno uskladiti potek te nove cestne povezave med državama.«
Na MZI so dodali, da je treba, če gre za cestne povezave čezmejnega pomena, stališča sosednjih držav o vodenju prometa nujno uskladiti (še posebno pomemben je daljinski promet). »Razprava o poteku vodenja daljinskega čezmejnega prometa bo možna šele po uskladitvi poteka cestne povezave.«
Hrvati prednostno urejajo cesto vse do meje s Srbijo
Nova cestna mreža, ki nastaja na slovenski in hrvaški strani, je oziroma bo pomembna tranzitna povezava, saj poteka vse do meje s Srbijo, od Zavrča čez Koprivnico in Osijek do Iloka na srbsko-hrvaški meji. Na MZI so dejali, da iz strateških dokumentov Republike Hrvaške izhaja, da je navedena cesta v prednostnem načrtu: »Za celotno dolžino ceste, to je več kot 370 kilometrov, so izdelane študije hitre ceste, za večji del odsekov pa že tudi projektna dokumentacija. Po informacijah hrvaškega ministrstva, pristojnega za promet, ima Hrvaška velik interes po izgradnji povezovalne ceste višje kategorije, in sicer od meje s Slovenijo pri Ormožu (območje občine Cestica) do obvoznice v Varaždinu, ker želijo prometno razbremeniti naselja proti Varaždinu (Sračinec, Petrijanec in druga). Na to načrtovano povezovalno cesto bi se lahko vzpostavila cestna povezava prek Ormoža na hitro cesto Hajdina–Ormož kot visokokakovostna čezmejna cestna povezava Slovenije in Hrvaške. Omenjena sprememba cestnega omrežja je formalna vsebina aktualnih prostorskih dokumentov v Varaždinski županiji na območju Republike Hrvaške, kakor tudi občinskega prostorskega načrta Občine Ormož.«
V članku smo tokrat uporabili termin hitra cesta, ker jo MZI še vedno tako imenuje, čeprav so jo v preteklih letih že prekrstili v glavno cesto z elementi hitre. Hrvaška bo na drugi strani gradila hitro cesto, to je pri njih kategorija D2, zato se seveda pričakuje, da se bo ta nadaljevala tudi čez Slovenijo, od državne meje (ali bo to v Zavrču ali Ormožu) do povezave na podravsko avtocesto na Ptuju oziroma Hajdini, uvoz pri Turnišču.