Odbor DZ za izobraževanje, znanost, šport in mladino je predstavitev kandidata za ministra za vzgojo in izobraževanje Darja Felde ocenil kot ustrezno. Za je glasovalo devet članov odbora, proti jih je bilo pet.
Darjo Felda je v predstavitvi pred pristojnim odborom DZ izpostavil pomen digitalizacije, na področju katere morajo opolnomočiti vzgojitelje in učitelje na vseh stopnjah. Felda, ki je v svoji karieri deloval tudi kot profesor in vodil matematična tekmovanja za srednješolce, od nastopa aktualne vlade deluje kot državni sekretar na ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport.
Po preoblikovanju vladnih resorjev je v svoji današnji predstavitvi ministrske kandidature na odboru DZ za izobraževanje, znanost, šport in mladino med drugim poudaril, da se je treba zavedati vse večjega pomena vseživljenjskega izobraževanja, saj se potrebe po kompetencah in zahteve na delovnih mestih stalno spreminjajo.
Predšolska vzgoja
Glede predšolske vzgoje je ocenil, da je ta pri nas "zelo dobro postavljena", pri čemer je izpostavil visok delež vključenih otrok v predšolsko vzgojo, četudi ta ni obvezna. To je, kot je poudaril, zelo pomembno za kasnejši uspeh otrok ne samo v šoli, ampak tudi v družbi. Zato si prizadevajo, da bi bili vsi otroci vsaj nekaj časa vključeni v predšolsko izobraževanje, je pojasnil in pri tem omenil tudi posebne ukrepe za romske otroke.
Pojasnil je, da pripravljajo prenovo kurikuluma v vrtcih, ki da ga je treba posodobiti, predvsem na področju digitalizacije. V zvezi z digitalizacijo so sicer po njegovih besedah potrebna stalna posvetovanja za vzgojitelje, prav tako pa je treba na tem področju opolnomočiti strokovne in vodstvene delavce ne samo v vrtcih, ampak tudi v osnovnih in srednji šolah, da bodo to koristno uporabili pri učenju in poučevanju.
Osnovna šola
Na področju osnovne šole so po ocenah Felde nujne spremembe zakona o osnovni šoli. "Potrebujemo drugačno šolo, drugačne podatke, drugačno delovanje," je dejal. Kot je omenil, so denimo problematične ocene v šolah, saj se predvsem nadarjenim otrokom dogajajo krivice, ko dobijo oceno 5, kakršno lahko dobijo tudi povprečni. Ob tem je napovedal, da v prihodnjem šolskem letu še ne, v šolskem letu 2024/25 pa se bo nacionalno preverjanje znanja upoštevalo tudi pri vpisu otrok v nadaljnje izobraževanje.
Prav tako je nacionalno preverjanje znanja predvideno tudi za tretješolce, da se dejansko ugotovi, kaj so učenci osvojili v prvih treh letih. Ob tem je napovedal še prenovo programa prvega triletja v osnovni šoli, ki je po njegovih navedbah mišljena tako, da v tem triletju ne bi bilo predmetnika.
Napovedal je tudi prenovo srednješolskega izobraževanja, a poudaril, da mora biti to premišljeno, saj sistema ne smemo zamajati z nepremišljenimi rešitvami. Letošnji razpis za vpis v srednje šole, ki bo objavljen v prihodnjih dneh, bo imel po njegovih navedbah približno 4000 vpisnih mest več, kot bo letos učencev zaključilo osnovnošolsko izobraževanje.