Na prvi so uporabniki razvrščeni po vsoti vseh lajkov, ki so jih dobili njihovi izvirni tviti brez RT (re-tweeta oz. deljenja vsebine). Na drugi so razvrščeni po vsoti vseh lajkov na število tvitov. In kaj je analitik Plahuta ugotovil? »Zmagujeta desnica in šport!«
Na prvem mestu je Johanca_4me s 774 615 lajki, ki ima 9320 sledilcev, objavlja pa povezave na članke medija Portal24, kjer je glavni inj odgovorni urednik Edvard Kadič. Na drugem mestu je z 667 283 lajki urednik in novinar ter lastnik portala Pozareport Bojan Požar, ki ima sicer trenutno 26 424 sledilcev. Na tretjem mestu je novinar in publicist Vinko Vasle s 544 956 lajki, za njim pa nekdanji premier in politik Janez Janša z 498 628 lajki, sicer pa ga spremlja kar 109 447 sledilcev. Na zadnjem, stotem mestu najdemo nedavno napadenega politika Branka Grimsa, ki je dobil 63 093 lajkov, sicer pa ga spremlja 10 086 sledilcev.
Naslednji graf Plahute pa prikazuje Top 100 uporabnikov z najboljšim povprečjem lajkov na tvit leta 2022. Absolutni zmagovalec z daleč najboljšim povprečjem lajkov na tvit je kolesar Tadej Pogačar, in sicer jih ima 3200. Sledi mu novinar Jože Možina s povprečno 470 lajki na tvit, takoj za njim pa Janez Janša s 320 lajki na tvit. Na lestvici prevladujejo politiki in športniki – na primer Tina Maze, nekdanja smučarka ima povprečno 182 lajkov na tvit, na stotem mestu pa je duhovnik in župnik Jože Plut Šorc s povprečno 51 lajki na tvit. Število se zaradi metode zajemanja podatkov lahko razlikuje od trenutnega stanja Twitterju.
Statistika je zanimiva, ampak prava učinkovitost tvitov pri pritegovanju lajkov, če zanemarimo vsebino, je odvisna tudi od št. sledilcev, ki jih ima uporabnik. V vsaki časovni enoti je treba izračunati razmerje vsote lajkov/št. tvitov in to deliti s št. sledilcev do takrat, še pravi Plahuta in to prikaze na primeru tvitov Bojana Požarja. Opisano razmerje kaže sivi grafikon. Ta narašča, kot narašča zgornji modri grafikon, kar pomeni, da mu več sledilcev dejansko prinese več lajkov oz. da mu sledilci ostajajo zvesti in klikajo srček.
Janez Janša ima celo svoj sledilnik
Znani tviteraš pri nas je vsekakor politik Janez Janša, ki s svojim čivkanjem večkrat dvigne prah in poskrbi za kakšno dvignjeno obrv. Tako lahko celo sledimo, koliko časa pred družbenimi omrežji, natančneje Twitterjem preživi nekdanji premier, projekt se imenuje Projekt Maršal Twito – Sledilnik, ki beleži in analizira njegovo aktivnost na Twitterju. "Profil Janeza Janše je gotovo najbolj vpliven Twitter profil v državi in menimo, da je pomembno, da smo nanj pozorni. Namen projekta je opozoriti na zaskrbljujočo odvisnost predsednika vlade od družbenih omrežij, raziskovalce, medije in civilno družbo pa opolnomočiti z informacijami, ki jim lahko pomagajo pri pozivanju k odgovornosti tistih, ki so na položajih moči. Sekundarni cilj je zavarovati in ohraniti omrežje Twitter kot svoboden javni prostor političnega diskurza in opozoriti na problematiko propagandističnih aktivnosti vladajoče stranke. Metodo sledilnika smo izbrali po vzoru projekta Sledilnik COVID-19, ki ga vidimo kot eno od boljših zgodb učinkovitega in pomembnega angažiranja digitalne civilne družbe, h kateremu smo zavezani tudi sami. Maršal Twito - Sledilnik z njim ni povezan v nobeni meri," je o svojem delu zapisala ekipa Danes je nov danes, ki skrbi za to spletno mesto.
Danes, 7. novembra je Janez Janša tako do pol enih za ekranom preživel 35 minut, v endar ni zaisal nobenega avtorskega tvita, jih je pa 23 re-tvital, torej delil, le pri enemu pa je tudi sam dodal svoj komentar.
Njegova najpogostejša ključnika, ki ju uporablja sta #proti in #Golob, najraje obiskuje ti dve domeni: elcorreodeespana.com in portal24.si, najraje pa re-tvita sebe in Uroša Urbanijo.
Kaj je Twitter in kaj tvitanje ter lajki?
Twitter je družabno omrežje, ki temelji na t. i. mikrobloganju, kjer ljudje komunicirajo preko kratkih sporočil, imenovanih tviti. Tvitanje pomeni pošiljanje kratkih sporočil vsem, ki nam na Twitterju sledijo, pogosto pa se uporablja za širjenje in objavljanje različnih novic, izražanje lastnih stališč, oglaševanje ipd. Tviti so omejeni na največ 280 znakov, zaradi česar so zelo enostavni za branje. Twitter je v prvi vrsti družabno omrežje, namenjeno komunikaciji med uporabniki. A je bistveno več kot le to. Po eni strani deluje kot neke vrste amaterski novičarski portal, saj ljudje z vsega sveta pišejo o trenutnih dogodkih. Poleg tega pa je zelo priljubljen tudi kot oglaševalsko orodje – ogromno uporabnikov ga uporablja za oglaševanje svojih izdelkov ali storitev. Izjemno priljubljen je tudi med zvezdniki in med politiki, ki ga pogosto uporabljajo za izražanje stališč in mnenj, so o tem, kaj je Twiiter, zapisali na safe.si.