V sindikatu voznikov avtobusov so danes opozorili, da predlagana novela zakona o delovnem času in obveznih počitkih mobilnih delavcev ter o zapisovalni opremi v cestnih prevozih, ki jo je na pobudo prometnih združenj septembra sprejela vlada, zmanjšuje že pridobljene pravice voznega osebja. Hkrati legalizira kršitve delovne zakonodaje na področju delovnega časa.
V skladu s predlogom novele zakona bo pri določanju delovnega časa voznika pri prevozih potnikov razlikovalni kriterij vrsta, in ne več dolžina linije. S tem se po navedbah sindikata ne bo več razlikovalo med vozniki v regionalnem linijskem prometu na linijah do 50 kilometrov in na linijah, daljših od 50 kilometrov. Kot sta v sporočilu ppoudarila predsednik sindikata Endre Mesaroš in generalni sekretar Obalne sindikalne organizacije KS 90 Damjan Volf, se tako za vozno osebje, ki opravlja prevoze potnikov do 50 kilometrov, čas počitka in čas razpoložljivosti všteva v delovni čas, njegovo vrednotenje pa je prepuščeno ureditvi v kolektivni pogodbi dejavnosti,
"To pomeni, da delodajalci voznemu osebju, ki vozijo linije do 50 kilometrov in jim celotnega delovnega časa niso šteli v delovni čas, načrtno kršijo pravice, ki izhajajo iz delovne zakonodaje, medtem ko jih davkoplačevalci nagrajujemo z več milijoni evrov, ki jih namenjamo za koncesije," so opozorili.
S sprejetjem zakona bi se po prepričanju sindikata zmanjšalo število voznega osebja, ki opravlja delo po zakonu o delovnih razmerjih, izključno na mestne linijske prevoze ter s tem spet prisluhnilo delodajalcem, "ki si bodo s tem še bolj napolnili svoje že tako polne žepe".
Predlagano novelo bo danes obravnaval parlamentarni odbor za infrastrukturo, okolje in prostor. Predstavniki zaposlenih člane odbora pozivajo, da novelo soglasno zavrnejo, saj ta zmanjšuje že pridobljene pravice voznega osebja in legalizira kršitve delovne zakonodaje, ko gre za delovni čas. To je za sindikat nesprejemljivo in nedopustno.