Ni vredno kupiti vsake ...

Test zimskih pnevmatik: Nakup nekaterih odsvetujejo!

R.T.
30. 9. 2022, 09.08
Posodobljeno: 30. 9. 2022, 10.03
Deli članek:

Razmere na slovenskih cestah so zaradi obilice jesenskih padavin težavne že v tem obdobju, pri čemer nihče ne ve, kaj nas čaka v drugem delu jeseni in zlasti pozimi. nakup ustreznih pnevmatik je zato toliko bolj pomemben.

Profimedia
/

Če lahko meteorologi z določeno mero natančnosti vreme napovedo zgolj za nekaj naslednjih dni, pa se lahko z analizami in testi pnevmatik precej bolj temeljito preveri, kako se bodo te obnašale na cesti in katere so najprimernejše za najrazličnejše jesensko-zimske razmere. Pri Avto-moto zvezi Slovenije (AMZS) so tudi letos izvedli temeljit in neodvisen test pnevmatik, osredotočen predvsem na zimske pnevmatike v dimenzijah 185/65 R15 in 215/60 R16. Kot so pojasnili, je eno glavnih vodil pri snovanju zimskih pnevmatik izdelati takšno, ki bo »kos sila različnim razmeram na cesti, ki se lahko v kratkem obdobju spremenijo iz hladnega suhega asfalta v povodenj, moker sneg, ledene obloge in nazaj v suh, a hladen asfalt.« Teh na trgu ni veliko, so ugotovili in dodali, da so se najblolje odrezale tiste, ki so najbolj uravnotežene. Dognali so tudi, da je na trgu nekaj pnevmatik, ki jih voznikom ne priporočajo, kar zlasti velja za manjpe avtomobile. Rezultati so spodbudnejši v primeru pnevmatik za cestne terence.

Testirali so jih 33

Test pnevmatik, ki so ga pri AMZS izvedli v sodelovanju s partnerskimi avtomobilskimi klubi in potrošniškimi organizacijami, je vključeval 16 pnevmatik v dimenziji 185/65 R15 in 17 pnevmatik v dimenziji 215/60 R16. »Pri obeh letos testiranih dimenzijah, 185/65 R15 v hitrostnem razredu T – gre za pnevmatike, ki jih uporabljajo majhni avtomobili, kakršen je VW polo, ki je bil tudi naš preskusni avto –, in 215/60 R16 v hitrostnem razredu H, ki so namenjene cestnim terencem, kakršna je škoda karoq, smo temeljito preskusili lastnosti na suhi cesti, na mokri cesti, na snegu in na ledu, izmerili glasnost, preverili obrabo oziroma število prevoženih kilometrov in izmerili porabo goriva,« je glede meril testiranja pojasnil odgovorni urednik AMZS Motorevije Blaž Poženel. Z rezultati testa so po njegovih besedah zadovoljni, zlasti pri 17 pnevmatikah, primernih za vse bolj priljubljene cestne terence, saj nobena od preskušenih pnevmatik ni dobila ocene »ni priporočljivo«. »Slabše so se na testu izkazale pnevmatike za manjše avtomobile, kjer sta med 16 preskušenimi dve, ki ju v AMZS na podlagi rezultatov testa voznikom ne priporočamo.«

Rezultati testov pnevmatik dimenzije 185/65 R15 T

Gre za pnevmatike, ki jih uporabljajo majhni avtomobili, pri AMZS pa so kot preskusni avto uporabili VW polo. Kar zadeva rezultate, so si štiri pnevmatike (Continental Wintercontact TS870, Goodyear ultragrip 9+, Semperit speed-grip 5, Michelin alpin 6) z najbolj uravnoteženimi lastnostmi prislužile oceno »zelo priporočljivo,« sedem pa jih je bilo takih z oceno priporočljivo, kar pomeni, da so ugotovili »rahle pomanjkljivosti pri vsaj enem od glavnih ocenjevalnih meril.« Tri pnevmatike, ki so se »slabo odrezale pri najmanj enem od pomembnih ocenjevalnih meril,« so ocenili z oceno »priporočljivo z omejitvami,« najslabši dve pnevmatiki (Imperial Snowdragon HP in Wanli SW611) pa sta se na mokri cesti odrezali tako slabo, da sta prejeli skupno oceno »ni priporočljivo.« Kot so opozorili pri AMZS, so zime v našem delu Evrope zelo mokre, zato velja »resno razmisliti o smotrnosti nakupa zadnjih treh pnevmatik na našem testu, saj so se slabo odrezale tudi pri drugih merilih na mokri cesti. Naše priporočilo je jasno: ne priporočamo nakupa teh pnevmatik.« Nasprotno, pri AMZS svetujejo nakup kakšne od štirih pnevmatik, ki so se odrezale najbolje, a so tudi med njimi, čeprav so najbolj uravnotežene, manjše razlike. Ocene so na voljo v spodnji tabeli.

AMZS
Rezultati testa pnevmatik dimenzije 185/65 R15 T.

Rezultati testov pnevmatik dimenzije 215/60 R16 H

V tem razredu so pod drobnogled vzeli 17 pnevmatik, ki so namenjene cestnim terencem, kot preskusni avtomobil pa so uporabili škodo karoq. Rezultati so jih razveselili, saj si nobena od pnevmatik ni prislužila ocene »ni priporočljivo.« Najbolje so se odrezale štiri pnevmatike Continental wintercontact TS870, Dunlop winter sport 5, Goodyear ultragrip performance+ in Michelin alpin 6, ki so vse prejele oceno »zelo priporočljivo.« 12 pnevmatik je prejelo oceno »priporočljivo,« le ena (Coopertires WM -SA2+) pa oceno »priporočljivo z omejitvami,« kar je bilo posledica precejšnjih slabosti na mokri cesti in precejšnje obrabe. Največje razlike so sicer opazili pri vodljivosti na suhi cesti in pri obrabi, pri kateri so se najbolje odrezale Savine pnevmatike eskimo hp2, s katerimi je mogoče prevoziti največ, kar 43.423 kilometrov. Ocene so na voljo v spodnji tabeli.

AMZS
Rezultati testa pnevmatik dimenzije 215/60 R16 H.

Testi niso edini kriterij

Poženel je voznikom sicer položil na dušo, da naj najboljša skupna ocena na testu, ki jo dobijo najbolj uravnotežene pnevmatike oziroma takšne, ki dosežejo čim boljši rezultat pri vseh merilih, ne bo edini kriterij pri nakupni odločitvi. Slednje je po njegovih besedah treba izbrati glede na lastne potrebe in navade. Tisti, ki se pogosto vozijo po zasneženih cestah, naj tako posežejo po pnevmatikah, ki so dobre na snegu, drugi naj se ozirajo bolj po pnevmatikah z dobrimi lastnostmi na mokrem in suhem.

Ob tem AMZS inštruktorji varne vožnje izpostavljajo, da priprava vozila na zimo ni le menjava pnevmatik, temveč naj vozniki še pred vozniško najzahtevnejšim delom leta poskrbijo za tehnično brezhibnost vozila, prav tako pa jih vabijo na programe varne vožnje, kjer lahko na poligonu prek simulacije različnih situacij v varnem okolju spoznajo obnašanje svojega vozila v kritičnih situacijah ter trenirajo svoje reakcije in odzivnost, kar jim bo pomagalo do varnejše vožnje v realnem prometu.