V središču Ljubljane

Dostavljalce hrane bodo oštevilčili, vztrajne kršitelje čaka odpoved pogodbe

G.G.
16. 8. 2022, 11.38
Posodobljeno: 17. 8. 2022, 11.25
Deli članek:

Ljubljanski župan Zoran Janković se je s podjetjema Glovo in Wolt dogovoril glede pravil o dostavi hrane v središču prestolnice. Problem: prehitra vožnja v peš conah. Rešitev: dostavljalce hrane bodo oštevilčili.

Bobo
Dostavljalci morajo hitrost prilagoditi hitrosti pešcev. Ne smejo ogrožati nikogar, zlasti ne starejših in otrok.
Jankovič je napovedal, da bodo v prihodnje poskrbeli tudi za ureditev parkiranja električnih skuterje podjetja Bolt, ki se prepogosto znajdejo na pločnikih, kolesarskih stezah in drugje, s čimer ovirajo pešce in invalide. Doslej so jih uslužbenci Snage zasegli okoli 10.

Bobo
Janković je prepričan, da oštevilčenje dostavljalcev ne bo vplivalo na njihovo delo in zaslužek.

V zadnjih mesecih je bilo veliko pritožb zaradi prehitre, neobzirne vožnje v natrpani peš coni v centru Ljubljane. Nekateri dostavljalci hrane so hiteli, drveli, eden je na Cankarjevi ulici celo napadel mestna redarja. Ljubljanski župan Zoran Janković je zdaj dosegel dogovor s podjetjema Wolt in Glovo. Odslej bodo imeli dostavljalci na nahrbtnikih velike številke na torbah, vsak svojo, tako da bodo prepoznavni in jih bodo lahko po potrebi prijavili tudi občani, v primeru, da bi jih opazili pri kršenju pravil. Dogovor je začel veljati z današnjim dnem in dodal: »Nihče nikomur ničesar ne jemlje, še posebej ne mestna občina ter Wolt in Glovo, temveč gre za red, ki ga je treba spoštovati.«

Generalni direktor Wolta Slovenija Clemens Brugger pozdravlja dogovor, saj je tudi njihov cilj varna dostava hrane. Meni sicer, da pravila krši le peščica dostavljalcev, s katerimi, če bodo ponavljali prekrške, se bodo najprej pogovorili, sankcioniranje pa je predvsem stvar redarstva in policije. V skrajni fazi, če bi dostavljalec še ponavljal prekrške, bi se mu v podjetju zahvalili za sodelovanje, z njim odpovedali pogodbo, so povedali tako v Glovu kot v Woltu.

Da je kršiteljev le za prgišče, se ne strinja povsem Janković. Na dan prejemajo od tri do 10 prijav. Z oštevilčenjem dostavljalcev bodo lažje ugotovili, kateri dostavljalci ogrožajo pešce. »Prepričan sem, da imamo vsi isti cilj. Dostava naj se izvaja tako, da se v mestnem središču ne ogroža pešcev, zlasti starejših in otrok«.

Janković upa, da se bo število kršitev s tem ukrepom zmanjšalo. To pomeni, da bo manj pritožb občanov in manj ugotovljenih kršitev redarstva in policije. Če se pa situacija ne bo izboljšala, je na potezi mestni svet, ki lahko v skrajnem primeru tudi prepove dostavo v središču mesta.

Bobo
Regionalni vodja za kurirje v podjetju Glovo Blažem Marolt in in generalni direktor Wolt Slovenija Clemens Brugger.

"V kolikor ti dostava ni všeč oz. misliš, da zanjo nimaš dovolj časa, jo lahko zavrneš, tako da ni potrebe po hitenju," je povedal dostavljavec Tom Borkovič. Če bi rešitev s številkami pomenila dokončno ureditev situacije, bi jo dostavljalci z veseljem sprejeli, čeprav imajo tisti na motorjih že registrske številke, je pojasnil. Sicer je prepričan, da dogovor ne bo v celoti rešil zadeve, bo pa pripomogel k zmanjšanju števila kršitev.