V skladu z danes podpisano pogodbo mora izvajalec v roku 20 delovnih dni predložiti ustrezno bančno garancijo v višini dobrih 12 milijonov evrov. "Takoj nato ga bomo uvedli v delo," je povedal predsednik uprave Darsa. Določene aktivnosti pa bodo stekle že v prihodnjem tednu. V začetku tedna se bo tako sestal slovensko-avstrijski gradbeni odbor, ki ga sestavljajo predstavniki obeh upravljavcev predora, družb Dars in Asfinag, in na katerem bodo med drugim razpravljali o skupnem terminskem načrtu. Za konec tedna pa na Darsu že načrtujejo prvi operativni sestanek z izvajalcem.
Vidic je sicer izpostavil, da je tako na slovenski kot na avstrijski strani projekt izgradnje druge cevi karavanškega predora petleten. V tem obdobju je mogoče, da bi se na kateri koli strani pojavile tudi večje težave, med drugim s hribinsko vodo ali eksplozivnim metanom. Zato Vidic tudi ni želel ugibati, ali bi lahko Slovenija pri gradnji na svoji strani ujela Avstrijce. "Menimo, da so vsi problemi obvladljivi, in imamo usposobljenega izvajalca z bogatimi izkušnjami, kar je ključno," je poudaril.
Izrazil je tudi zaupanje, da bo turški Cengiz še pred iztekom roka predložil bančno garancijo in tudi sicer pravočasno uredil vse formalne zadeve. O sodelovanju s turškimi partnerji pa je rekel, da se to šele začenja. Uradni jezik pogovorov je slovenščina, delovni bo verjetno angleščina, kako bo vse skupaj teklo, pa bomo šele videli, je dodal.
Želijo dohiteti Avstrijce
Član uprave Cengiza Asim Cengiz je zatrdil, da bodo lahko pri gradnji sodelovala tudi slovenska podjetja. "Najbolj veseli bi bili, če bi delali skupaj," je dejal. Pogovori s potencialnimi slovenskimi partnerji potekajo, a konkretnejših informacij ni želel razkriti. Danes podpisana pogodba je vredna 98,6 milijona evrov brez DDV. Predsednik Cengiza Utku Gök je na decembrski novinarski konferenci v Ljubljani dejal, da bo skušalo podjetje dohiteti Avstrijce in dela končati leto pred predvidenim rokom, ki je leto 2025.
Avstrijci so z gradnjo druge cevi začeli septembra 2018, v Sloveniji pa se je zapletlo. Izvajalca gradnje je Dars sicer začel iskati že decembra 2017, a so številne pritožbe oddajo naročila močno zavlekle, zamaknila pa se je tudi sama gradnja druge cevi.
Skupna dolžina vzhodne predorske cevi bo znašala 7948 metrov, od tega bo slovenska dolga 3546 metrov. Po dokončanju del in preusmeritvi prometa v novo cev na Darsu načrtujejo še dvoletno sanacijo obstoječe, zahodne cevi predora, v tem času pa naj bi promet tekel dvosmerno po novi cevi. Obstoječi avtocestni predor Karavanke je bil sicer zgrajen in odprt za promet v začetku junija 1991.