Oster odziv zaposlenih pri Adrii

"Vsi se zavedamo, da je sedanji lastnik zabil zadnji žebelj v krsto našega podjetja. Vendar so njeno pot kovale vse slovenske vlade ..."

S.R./STA
30. 9. 2019, 18.38
Posodobljeno: 30. 9. 2019, 18.44
Deli članek:

Iniciativni odbor zaposlenih v Adrii Airways je po vložitvi predloga za stečaj družbe prst usmeril predvsem v vlado, ki po njihovih besedah ni izbrala najboljše odločitve za družbo in državo.

Bobo
Zaposleni pri Adrii od vlade zahtevajo predložitev finančne analize, na podlagi katere je sklenila, da Adrie ni smiselno reševati. Moti jih tudi, da niso sodelovali v postopkih.

Vodstvo Adrie Airways je na sodišče danes vložilo predlog za stečaj letalskega prevoznika. Agencija za civilno letalstvo je Adrii vzela operativno licenco, družba pa je odpovedala vse še predvidene polete.

  • Konec muk, Adria Airways gre v stečaj

"Vse, kar smo hoteli, je, da bi vlada in letalski strokovnjaki sedli za skupno mizo ter se resno pogovorili o dejstvih za in proti reševanju Adrie Airways. Vsi se zavedamo, da je sedanji lastnik zabil zadnji žebelj v krsto našega podjetja. Vendar so njeno pot kovale vse slovenske vlade po letu 1991," so v odboru zapisali v izjavi za medije.

Poudarili so, da vodenje letalskega podjetja zahteva specifičen kader, pa tudi ekonomskega strokovnjaka, ki zelo dobro pozna letalstvo. "Tudi v času, ko je bila Adria v državni lasti, ni bilo nobene nacionalne strategije za našega nacionalnega prevoznika. Na koncu so Adrio in nas podarili špekulativnemu skladu 4K, za katerega se je že na začetku vedelo, da o tem specifičnem delu ne ve čisto nič," so navedli. 

Vse, kar so zaposleni želeli doseči, je, da vlada Adrii toliko pomaga, da si "kupimo čas in prvič zares naredimo celotno analizo poslovanja, preverimo možnosti za naprej ter nato odločimo, kaj je za podjetje in državo najbolje", so navedli. 

"Odločili so se, da Adrie ne potrebujemo"

Namesto, da bi vlada naredila pogumen korak, se je raje odločila, da Adrie ne potrebujemo, so bili kritični. Vladne službe so po njihovih besedah govorile o načrtu B - o t. i. subvencijah, ki po mnenju zaposlenih niso najboljša rešitev. Možnosti, da bi evropska komisija dovolila subvencioniranje velikega števila letov, je namreč majhna, "še manj pa obstaja realna stroškovna analiza tega". 

Brez realne ocene je po njihovem mnenju tudi ideja o ustanovitvi novega podjetja, saj tak postopek zahteva ogromno časa in denarja. "V primeru ustanovitve novega letalskega podjetja to ne bo moglo biti član Star Alliance in kot tako ne bo moglo povezovati ljudi na način, kot bi to lahko počela Adria. Letenje na tretje destinacije bo za potnike oteženo," so opozorili. Sprašujejo se tudi, kaj bo s t. i. sloti oz. časovnimi zakupi na letališčih.

Kdo bo odgovarjal, ko ...

Od vlade tako zahtevajo predložitev finančne analize, na podlagi katere je sklenila, da Adrie ni smiselno reševati. Sprašujejo se tudi, zakaj kot "najbolj zainteresirana stranka nismo sodelovali v teh postopkih".  Izpostavili so tudi vprašanje odgovornosti takrat, "ko se bo pokazalo, da je njihov plan B ali C mnogo dražji in za interes države slabši". Opozorili so, da izračunov in analiz v tednu dni ni mogoče kakovostno opraviti. 

Če se izkaže, da je sanacija Adrie najcenejša in takšna povezljivost države najboljša odločitev, od vlade zahtevajo odstop.

V Fraportu Slovenija najavo stečaja obžalujejo

Na današnjo najavo stečaja Adrie Airways so se odzvali tudi v Fraportu Slovenija, ki upravlja z ljubljanskim letališčem. Najavo stečaja Adrie, ki je bila njihova najpomembnejša poslovna partnerica od odprtja letališča leta 1963 dalje, obžalujejo, trenutno pa je njihova prva skrb namenjena potnikom, ki so ostali brez letalskih povezav, ter zagotavljanje rednosti in varnosti letalskih operacij na ljubljanskem letališču.