V družbi so v sporočilu za javnost pojasnili, da je predlog za stečajni postopek vodstvo vložilo zaradi insolventnosti družbe in v skladu z zakonskimi določbami, ki mu v položaju, v kakršnem se je Adria znašla, nalaga obveznost predlagati stečaj podjetja. Pristojno sodišče ima predviden tridnevni zakonski rok, v katerem mora odločiti o začetku stečajnega postopka.
Družba je tudi uradno potrdila, da je zaradi vloženega predloga za stečaj družbe odpovedala vse še predvidene lete, kar pa je bilo že prej razvidno s spletne strani ljubljanskega letališča. Da je edini možen scenarij za Adrio v trenutnem položaju stečaj, je danes presodila tudi vlada, ki se je seznanila z razmerami v družbi in možnostmi ukrepanja države.
Kot je bil po vladni seji jasen gospodarski minister Zdravko Počivalšek, država v podjetje s trenutnim lastnikom in v takšnem nezavidljivem finančnem stanju, kot sta ga v minulih dneh s pregledi v družbi ugotovila DUTB in SDH, ne bo vlagala oz. vstopala.
"S tem bi namreč prevzeli visok dolg, lastniku pa omogočili, da se izogne vsej odgovornosti za nastali položaj. To bi bilo neodgovorno do državljanov in proračuna," je bil jasen minister. Za to, da bi Adria spet začela vsaj približno normalno poslovati, bi bilo potrebnih 28 milijonov evrov, je dodal.
Dve možnosti
Na podlagi stečaja pa sta po možnosti po ministrovi oceni dve. Prva je, da bo trg uredil položaj po načelu ponudbe in povpraševanja, a trajalo bo kar nekaj mesecev, da se povezave vzpostavijo in ni nujno, da bo v korist našega gospodarstva, je pojasnil minister. Po njegovi oceni na podlagi pogovorov z Lufthanso in upravljavcem ljubljanskega letališča Fraportom bi lahko obnovili približno polovico Adrijinih linij.
Druga pot pa je ustanovitev novega podjetja, kar bi naredila država. To možnost vlada proučuje, saj bi se tako po Počivalškovem mnenju lažje in bolje vzpostavile povezave z evropskimi mesti. Odločitev naj bi vlada sprejela v kratkem, a tudi takšna operacija bo trajala nekaj mesecev.
Projekt bi bil po ministrovih pojasnilih možen le ob trdnem dogovoru z Lufthanso. Najprej je treba narediti poslovni načrt in ga z največjim evropskim letalskim prevoznikom ter glavnim dosedanjim Adrijinim partnerjem tudi uskladiti, je dodal. V Lufthansi so danes na s tem povezana vprašanja odgovorili le, da "medijskih špekulacij ne bodo komentirali".
Pri ustanovitvi nove družbe je po Počivalškovih pojasnilih treba proučiti tudi, koliko bi država letno morala v družbo vložiti - ministrstvo ocenjuje, da med štiri in pet milijonov evrov -, ter za to doseči politični konsenz v državi.
Odvzem operativne licence
Javna agencija RS za civilno letalstvo je danes od vodstva Adrie že prejela obvestilo o vložitvi predloga za stečaj, inšpektor pa je izrekel ustno odločbo o odvzemu licence za letenje. Ta ima enako veljavo kot pisna, ki jo morajo na agenciji skladno z zakonodajo spisati v petih dneh. Adria brez operativne licence ne sme izvajati komercialnih letov, kar vključuje tako prevoz potnikov kot tovora.
Prevoznik ima poleg operativne licence, pri kateri dokazuje svojo finančno sposobnost, tudi spričevalo letalskega prevoznika (AOC), pri katerem med drugim dokazuje, da je zmožen varno opravljati lete. Kot je povedal direktor agencije Rok Marolt, bo agencija o AOC še odločala. Spričevalo prevozniku odvzame po likvidaciji ali na zahtevo prevoznika.