Po ormoško

Čeprav ni več župan, sklical drugo sejo občinskega sveta

Monika Horvat
30. 12. 2018, 20.12
Deli članek:

Zdaj že nekdanji ormoški župan Alojz Sok je po izteku mandata sklical drugo sejo občinskega sveta, kar je nezakonito, pritrjujejo na ministrstvu za javno upravo.

arhiv
Nekdanji ormoški župan Alojz Sok

Še preden je Sok dokončno predal posle, smo v uredništvo prejeli izjavo za javnost Društva Forum Ormož, v kateri opozarjajo na domnevne nepravilnosti pri sklicevanju sej ormoškega občinskega sveta. Po njihovih besedah bi Sok moral sklicati prvo sejo novoizvoljenega občinskega sveta najpozneje v petnajstih dneh po drugem krogu županskih volitev (bile so 2. decembra). »To pomeni najpozneje 17. decembra, kot to določa poslovnik občinskega sveta. A je samovoljno sklical konstitutivno sejo tri dni pozneje, v četrtek, 20. decembra. Tega ni opazila niti predsednica občinske volilne komisije, še manj občinska uprava. Dosedanji ormoški župan Alojz Sok se očitno požvižga na veljavne predpise s področja lokalne samouprave, vključno z občinskim statutom in poslovnikom občinskega sveta,« pišejo v pismu, pod katerim je podpisan predsednik društva Vili Trofenik. Nadalje opozarjajo, da naj bi v nasprotju z veljavno zakonodajo Sok sklical tudi drugo sejo občinskega sveta, za 27. december, s sicer bogatim dnevnim redom, pa čeprav mu je mandat prenehal s potrditvijo mandata novega župana na prvi seji občinskega sveta: »Sklic nadaljnjih sej skupaj s predlaganjem občinskih aktov v sprejem občinskemu svetu je v izključni pristojnosti novega župana.«

arhiv
Predsednik Društva Forum Ormož Vili Trofenik

Za sklic seje se šteje, da je v roku poslano vabilo

Za pojasnila smo se najprej obrnili na ormoško občinsko upravo. Pritrdili so, da poslovnik občinskega sveta določa rok za sklic konstitutivne seje 20 dni po izvolitvi članov, vendar ne kasneje kot 15 dni po izvedbi drugega kroga volitev. A da se ta rok začne šteti od dneva, ko je bilo poročilo občinske komisije vročeno županu. Ob tem so še pojasnili, da se za sklic seje šteje, da se v omenjenem roku članom občinskega sveta pošlje vabilo na sejo s predlogom dnevnega reda in ustreznim gradivom. »Pri tem je treba upoštevati, da je konstitutivna seja prva redna seja občinskega sveta, ter tudi poslovniški rok za sklic redne seje, to je v naši občini deset dni. Drugi krog volitev je bil 2. decembra 2018. Župan je dobil poročilo občinske volilne komisije 4. decembra, vabilo za sejo pa je poslal 7. decembra. Čas je imel do 19. decembra,« še povedo.

V zvezi z očitkom glede sklica druge redne seje občinskega sveta, ki jo je Sok sklical za 27. december, torej po izteku mandata, pa na občini še odgovarjajo: »Zaradi drugega kroga volitev v decembru pride do nastopa mandata novega župana in novega občinskega sveta čisto ob koncu leta. Pred koncem leta je treba nujno sprejeti še nekatere odločitve, ki začnejo veljati 1. januarja 2019. Ker novi župan še ni nastopil funkcije in ne more sklicati druge redne seje občinskega sveta, rok za predložitev vabila in gradiva pa je deset dni, je bilo dogovorjeno, da sejo skliče župan, ki še ima mandat. Upamo, da se bo zakonski rok za razpis volitev premaknil v jesenski čas in nam v prihodnje ne bo treba tehtati med tem, ali še drugo sejo skliče župan, ki še ima mandat, v dogovoru z novoizvoljenim županom, ali pa da odločitve, ki jih je za delovanje občine nujno sprejeti še letos, pač ne bodo sprejete.«

arhiv
Občina Ormož

MJU: »Sklic seje po izteku mandata je nezakonit«

A na ministrstvu za javno upravo (MJU) so glede tega jasni: »Sklic seje po izteku mandata je nezakonit, ne glede na to, da je sejo sklical župan, ki mu mandat na dan, ko je bilo poslano vabilo, še ni potekel.« Ob tem so dodali, da ima župan, ki ni bil izvoljen za novi mandat, v skladu z zakonom le še pravico in dolžnost, da skliče konstitutivno sejo, s katero bo njemu in dosedanjemu občinskemu svetu potekel mandat.

Kar zadeva pravilnost sklicevanja konstitutivne seje, so v uvodu pojasnili, da pojem »sklici sej« zakonsko ni podrobno definiran. Splošna pravna načela pa velevajo, da kolektivni organi sklic seje uredijo s poslovnikom, v tem primeru poslovnikom občinskega sveta. Ob tem so sicer zatrdili, da pri sklicevanju konstitutivne seje velja načelo, da se skliče brez odlašanja, takoj, ko je občinska volilna komisija županu predala poročilo o rezultatih volitev.