Pravice in dolžnosti

Darilni boni, napačna darila, izdelki z napako

Zoran Franc
9. 12. 2018, 18.00
Deli članek:

Decembra opravimo številne nakupe daril. Velikokrat se ob tem lahko kaj zaplete. Darilo obdarovancu morda ni prav oziroma ni po njegovem okusu, morda izdelek nima obljubljenih lastnosti. Kaj storiti?

Dreamstime
Nakup darilnega bona je odlična rešitev, če ne veste, kaj podariti.

Ob nakupu izdelka pričakujemo, da bo takšen, kot govorijo karakteristike. A ni vedno tako. »Če kupljeni izdelek ni skladen s pogodbo, ima napako ali več napak, odgovornost za takšne napake nosi prodajalec. Prodajalec svoje odgovornosti za stvarne napake ne more omejiti ali izključiti z nobenim pogodbenim določilom. Ne pustite se prepričati o nasprotnem. Pomembno je, da prodajalca o napaki obvestite v dveh mesecih od dneva, ko ste napako odkrili. Svoje pravice lahko uveljavljate v največ dveh letih od prevzema izdelka. Če ste kupili rabljeni izdelek, lahko stvarno napako uveljavite v enem letu od prevzema izdelka. 

V osmih dneh niste prejeli odgovora?

Ne glede na to, ali prodajalec napako priznava ali ne, vam mora podjetje na zahtevek pisno odgovoriti najpozneje v osmih dneh po njegovem prejemu. Sicer se obrnite na Tržni inšpektorat Republike Slovenije, ki podjetju zaradi opustitve zakonske obveznosti odgovora lahko izreče globo.

Zmešnjave z darilnimi boni

Darilni boni morajo vsebovati datum nakupa in datum unovčenja. Datum unovčenja oziroma rok uporabe je po navadi določen na pol leta oziroma na eno leto. Odvisno od prodajalca. Če na bonu ni roka uporabnosti, ne sklepajte, da je rok uporabnosti neomejen. Oglasite se v poslovalnici in preverite, kako je z unovčljivostjo. Če bon pozabite unovčiti, ne obupajte, ne da bi se posvetovali. Obrnite se na izdajatelja s prošnjo, ali lahko bon kljub temu izkoristite. In še nasvet: če obdarovanca ne poznate dobro in ste se kljub temu odločili, da mu podarite darilni bon ali kartico, izberite takšno, ki ni vezana na eno samo trgovino.

Izberite vi, ne trgovec!

Kadar uveljavljate stvarno napako, sami izbirate med štirimi pravicami, ki jih določa zakon o varstvu potrošnikov. Zahtevate lahko odpravo napake, zamenjavo blaga z novim, vrnitev dela plačanega zneska v sorazmerju z napako ali vračilo plačanega zneska. Stvarno napako lahko uveljavljate pri nakupu kateregakoli izdelka, če ne deluje, če nima lastnosti, ki bi jih moral imeti, ali kako drugače ni skladen s pogodbo.

Estrada

alenka-pinterič
Med iskrenimi ljudmi

Alenka Pinterič: Taylor Swift proti meni itak ne bi imela šans

čuki, jože-potrebuješ
Intervju: Jože Potrebuješ

"Pijanščine že od nekdaj ne razumem in s tem, da grem komu na živce, nimam težav"

VR AKTUAL - LMSP ODDAJA 3 - FOTO Jaka Zorman (36 of 58)
Last minute sanjska poroka na Aktualu

Lupljenje krompirja, zavezovanje vezalk in trije plesni izzivi

nina puslar
Izvajalka s skoraj 300 tisoč sledilci

Nini Pušlar ne manjka oboževalcev, kjer koli že nastopa

irena vrckovnik
Kolegice ne gleda kot tekmice

Irena Vrčkovnik zatrjuje da je nemogoče, mogoče

darja gajsek
Uživa, ko poje skupaj s publiko

Vili Resnik: "Želim si dočakati sto let!"

Zanimivosti

botoks1 shutter
Instagramov obraz

Najstnice polnila naročijo na spletu in si jih vbrizgavajo kar same

bombažna krpa
Kakšno uporabiti

Krpe za čiščenje doma zahtevajo pravilno vzdrževanje

kajenje_1
Edward Bernays

Freudov nečak je ženske spodbujal h kajenju

ciper_2
Ciper

Vse izgleda kot pred 50 leti

supet-luna, sankt-peterburg
Mini luna

Zemlja bo za kratek čas dobila še eno luno

HUAWEI Watch GT 5-6
Zanimivosti

Vau! Huawei predstavil nove naprave!