Družba Aerodrom Maribor oziroma preko podjetja SHS Aviation njeni kitajski lastniki, ki preko 15-letne najemne pogodbe upravljajo z mariborskim letališčem, državi dolgujejo najemnini za september in oktober, so za STA potrdili na ministrstvu za infrastrukturo. Mesečna najemnina znaša 98.300 evrov, kar pomeni, da njihov dolg znaša 196.600 evrov.
Kot so še pojasnili na ministrstvu, mora najemnik v skladu s pogodbo poravnati dolgove v roku dveh mesecev od dneva, ko ga je najemodajalec na to opozoril. To so v preteklih tednih storili trikrat, prvič že 25. septembra, drugič 17. oktobra, tretji poziv pa so upravljavcem letališča poslali ta četrtek.
Ministrstvo molči o rezervnih scenarijih
Na vprašanja, ali ima ministrstvo pripravljen kakšen rezervni scenarij glede mariborskega letališča v primeru, da bodo s sedanjimi najemniki pogodbo morali razdreti, kar bi se lahko teoretično zgodilo že konec novembra, in kaj bi morebitna ustavitev aktivnosti na letališču pomenila v luči dejstva, da je za gradnjo novega in obnovo starega potniškega terminala Slovenija prejela evropska sredstva, na ministrstvu niso odgovorili, prav tako ne, kako daleč je postopek sprejemanja državnega prostorskega načrta za to območje, ki bi omogočil podaljšanje letališke steze.
Trdijo, da se Kitajci ne umikajo
V družbi SHS Aviation pa so zatrdili, da se kitajski lastniki v nobenem primeru ne umikajo iz lastništva družbe Aerodrom Maribor, prav tako ne spreminjajo svojih načrtov. Kot so pojasnili, dolg do države ni posledica njihovih finančnih težav oziroma drugačnih načrtov, pač pa zlasti objektivnih okoliščin, s katerimi je država seznanjena, o razrešitvi razmer pa da trenutno potekajo pogovori.
Ob tem najemniki letališča še poudarjajo, da je trenutna finančna izpostavljenost zgolj na njihovi strani in je povzročena zaradi nejasnega terminskega načrta pri postopkih sprejemanja državnega prostorskega načrta, ki je po njihovem nujen za nadaljnji razvoj letališča. Prvi mož družbe SHS Aviation in prokurist družbe Aerodrom Maribor Marko Gros je dodal, da kitajski vlagatelji verjamejo, da bodo zapleti razrešeni v najkrajšem času in v korist vseh.
Na mariborski občini, kjer so bili zadnja leta precej vključeni v letališko zgodbo, menijo, da so najemniki precej nezadovoljni s počasnim postopkom sprejemanja državnega prostorskega načrta, saj zaradi tega izgubljajo denar, medtem ko z uresničevanjem investicije ne morejo začeti.
Medtem mariborsko letališče, za katerega so kitajski investitorji obljubljali zelo veliko, zadnje mesece bolj ali manj sameva. Potnikov skoraj ni, edino redno letalsko linijo med tem likvidiranega prevoznika VLM Airlines, ki je bil v lasti istih vlagateljev, z Münchnom in Antwerpnom pa so prav tako ukinili že pred časom. Kitajci sicer želijo podaljšati letališko stezo in vzpostaviti povezave z azijskimi letališči, načrtov pa doslej kljub že poleti sklicani in pozneje preklicani novinarski konferenci niso predstavili.