Župan Občine Žetale Anton Butolen je o začasni prometni signalizaciji v času poletne turistične sezone povedal: »Označbe na cestišču so povsem nemogoče. V Kozmincih, denimo, je prečrtan napis za Hrvaško, usmerjevalna tabla je za Rogatec. Potem ne v Dobrini ne v Žetalah te table ni, v Dobrini je tabla samo za Rogatec. Nekomu, ki pride s Poljske, Rogatec ne pomeni ničesar. V Žetalah pa niti te table ni ...« Domačini so zato zasilne smerokaze v Žetalah letos postavili kar sami.
Na DRSI so napovedali, da bodo po končani izgradnji avtoceste upravičenost vodenja vseh prometnih ciljev preverili tudi na terenu.
Butolen je dodal, da tudi stalni smerokazi ob (bodoči) avtocesti Draženci–Gruškovje in njej vzporedni (bodoči) regionalni cesti niso brezhibni: »Ljudje imajo velikokrat težave, da pridejo v Žetale. Pogosto se po bodoči avtocesti odpeljejo predaleč, potem pa ne morejo več skreniti z nje. Označbe oziroma napisi krajev so zelo pomanjkljivi, trenutno predvsem pri izvozu z avtoceste. V Podlehniku je označen izvoz za Majšperk in Ptujsko Goro, v Lancovi vasi pa izvoza za Majšperk ni, kar je povsem sprto z logiko. Ljudje se v Majšperk nikoli niso vozili iz Podlehnika …«
Tabla za eno samo hišo
Kot vrhunec površnosti pri vodenju in označevanju prometnih ciljev je navedel primer Janič: »Pred mednarodnim mejnim prehodom Gruškovje je smerokaz za Janiče. Gre za zaselek na koncu Žetal, ki mu sicer mi rečemo Jamiče. Tam stoji samo še ena hiša, ostalo je vse prazno. Ne Janiče ne Jamiče torej niso uradni kraj v Republiki Sloveniji. Ne vem, kako je lahko na smerokazu napisano ime kraja, ki ga v registru krajev v Sloveniji ni.« Naselje Žetale poleg Jamič sicer sestavljajo tudi zaselki Cimper, Gater, Grabe, Krd, Krhiče, Ledince, Lešje, Ložine, Marof, Paukon, Podgaj, Reber, Rtiče, Stopnica, Šimperk, Tisovec, Tratnica, Trebež, Trniče, Varvasele in Žetale, a žal noben izmed njih ni dovolj imeniten, da bi imel čisto svoj smerokaz …
Na avtocestni priključek Zakl bo treba še počakati
Na Drasu so pojasnili, da bo en kilometer pred novozgrajenim avtocestnim priključkom Zakl zelena tabla za izvoz Zakl, 500 metrov pred izvozom pa še rumena tabla z imeni krajev, med njimi bodo tudi Žetale.
Z naštetimi težavami smo seznanili pristojno Direkcijo RS za infrastrukturo (DRSI). Tam so povedali, da so vodenje prometnega cilja Žetale na vzporednih državnih cestah načrtovali s projektno dokumentacijo za izgradnjo AC Draženci–Gruškovje: »V projektni dokumentaciji je projektant določil prometne cilje glede na prostorsko umestitev odseka avtoceste in predviden potek novozgrajenih odsekov vzporednih cest v skladu z veljavno zakonodajo.«
Razložili so, da projektant vsak posamezni prometni cilj celovito in sistemsko preuči ter preveri njegovo upravičenost vodenja, ob tem pa upošteva na državni ravni določene pomembne potovalne cilje (glavne daljinske potovalne cilje in lokalne občinske potovalne cilje): »V sklopu projektne dokumentacije je vodenje prometnega cilja Žetale predvideno na avtocestnem izvozu Zakl, in ne na avtocestnem izvozu Podlehnik. Glede na to, da izvoz Zakl na terenu še ni zgrajen, tudi še ni dokončno vzpostavljeno in urejeno vodenje smeri Žetale – niti na odseku avtoceste niti na odsekih vzporednih državnih cest.« Zakaj dotlej niso postavili začasnih oznak, niso povedali.