Planina je sicer priljubljena izhodiščna točka za pohode do Doline Triglavskih jezer in gora med bohinjskim koncem ter Triglavom, s katero si lahko ljubitelji narave skrajšajo svojo turo za najmanj eno uro v eno smer. Ob koncih tedna je tako parkirišče na planini praktično nabito polno.
Enkratna uporaba, petkratno plačilo
Na spletnih straneh, posvečenim različnim aktivnostim v hribih, so se sicer razvile burne razprave o »cestninjenju«, a pohodnike ne razburja samo plačevanje uporabnine ceste, temveč tudi sistem pobiranja. Na najboljšem so tisti, ki gredo na enodnevni izlet, saj plačajo uporabnino ceste, medtem ko so planinci, ki odidejo na večdnevne ture, za vsak nadaljnji dan prikrajšani za dodatnih 10 evrov.
»Vsak, ki ostane v planinah več dni, namreč vse dni koristi parkirno mesto (ki ga s plačilom za uporabo ceste tudi plača). Pakiranje je urejeno v pasu ob cesti in je omejeno na največ 220 avtomobilov, torej tisti, ki tam več dni pustijo avtomobil parkiran, ravno tako obremenjujejo že tako obremenjeno območje,« pojasnjujejo na občini. Ob tem velja poudariti, da uporabniki uradno plačujejo uporabo ceste, in ne parkirišča.
Občina zatrjuje, da je v uporabnino ceste vključeno tudi parkirno mesto. »Parkirna mesta so omejena in večdnevno parkiranje, ki se ga s plačilom za uporabo ceste tudi plača, ravno tako več dni omejuje promet oziroma zaseda eno od maloštevilnih parkirnih mest,« menijo na občini. Na planini Blato je po njihovih navedbah sicer na voljo 220 parkirnih mest.
Občina je tudi prek redarske službe obveščena o stanju na terenu in pomislekih glede takšnega načina pobiranja uporabnine za cesto na planino Blato. »Pritožbe razumemo in prav zato smo tistim, ki pridejo v hribe za več dni, ponudili po našem mnenju ugodno alternativo,« pravijo na občini. Ob petkih, sobotah in nedeljah imajo tako pohodniki s parkirišča Senožeta (dva evra na dan) na voljo brezplačen prevoz do križišča za planino Blato in nazaj. Prvi prevoz odpelje že ob 6.15. V Bohinjski Bistrici so sicer na voljo tudi brezplačna parkirišča.
Večja težava alternativne ponudbe je med delavniki, ko ni na voljo brezplačnega prevoza. Bohinjska občina v tem primeru svetuje najem taksija ali uporabo parkirišča na Ribčevem Lazu, kjer boste za celodnevno parkiranje odšteli pet evrov, ali parkirišča v Stari Fužini na Laborah, kjer pa boste plačali 10 evrov na dan. Strošek parkiranja na slednjem bo sicer enak strošku uporabe gozdne ceste na planino Blato.
Od nekaj do 10 evrov
Domačini in turisti o prometnem režimu
Za vse uporabnike in goste Bohinja je že na voljo anketa, s katero bomo poskušali pridobiti čim več informacij v povezavi s prometnim režimom v Bohinju. V času septembrskih prireditev ob Evropskem tednu mobilnosti pa bodo svoja mnenja prek ankete lahko podali tudi domačini. »Vedno se pri novostih, ki jih uvajamo, trudimo, da to tudi na terenu preizkusimo, in seveda v prihodnje poskušamo pomanjkljivosti oziroma morebitne težave odpraviti,« pravijo na Občini Bohinj.
Ljubitelje naravnih lepot severozahodnega dela Slovenije sicer na številnih lokacijah pričakajo pobiralci parkirnin. Najdražja sta prav uporaba ceste na planino Blato in parkiranje v dolini reke Nadiže. Občutno cenejše je parkiranje v osrčju Triglavskega narodnega parka, v dolini Vrata, kjer boste za celodnevno »počivanje« vašega jeklenega konjička plačali 3,50 evra, pol evra manj boste odšteli, če boste želeli parkirati na najvišjem slovenskem cestnem prelazu Vršič. Najmanj, seveda poleg brezplačnih parkirišč, vas bo parkiranje prišlo v dolini Tamar, kjer boste za celodnevno parkiranje pod planiškimi skakalnicami odšteli 2,50 evra. To je manj, kot stane urna tarifa na najdražjem javnem parkirišču v središču prestolnice.
V Kranjskem parku Zgornja Idrijca je bilo treba še lani za parkiranje ob koncu tedna odšteti 10 evrov. To je ob uvedbi plačila parkirnine uporabnike močno razburilo, saj so pred tem plačevali vstopnino v park, ki je znašala manj kot polovico zneska. Očitno so bili pritiski javnosti in krajanov preveliki, saj so se na občini letos odločili, da bosta vstop v park in parkiranje brezplačna.
Ob vseh »dajatvah«, ki prežijo na obiskovalce hribovskega in gorskega sveta, je morda še najbolj nenavadno, da je parkiranje na Pokljuki, ki prav gotovo spada med bisere slovenskih planin, brezplačno. Glede na iznajdljivost občin pri pobiranju parkirnine, uporabnine ceste in drugih »dajatev« je morda na mestu vprašanje, koliko časa še.