Vožnja po vijugasti prometnici, ki Idrijo povezuje z osrednjim in drugimi deli države, je prenevarna. S previsov nad cesto se pogosto osipa kamenje, tudi večje skale. Posebno smolo sta imela v zadnjem obdobju dva voznika, ki sta zaradi podora skale doživela hujši prometni nezgodi.
Direkcija RS za infrastrukturo se je prav na račun teh dveh nezgod odločila pospešiti začetek del v okviru sanacije odseka brežin na območju previsne skale nad državno cesto Spodnja Idrija–Godovič. Zdaj tu že potekajo predpripravljalna dela za zavarovanje brežin med cesto in robom gozda v skupni dolžini skoraj enega kilometra. Dela v vrednosti 150 tisoč evrov vključujejo izvedbo lovilnih sistemov in mrež na dveh odsekih.
Turisti in tovornjaki
»Zalo«, kot domačini imenujejo ta odsek, bodo zaprli za ves promet, in sicer za skoraj mesec dni – od 23. julija do 19. avgusta. V tem času bodo morali Idrijčani in tisti, ki bodo v to rudarsko mesto prihajali od drugod, uporabiti obvoze. V Idrijo in iz nje bo z avtomobilom mogoče priti po državni cesti Logatec–Žiri–Govejk–Marof–Spodnja Idrija. Obstaja še nekaj drugih alternativnih poti, ki ji Idrijčani dobro poznajo, a nad vožnjo po njih niso nič kaj navdušeni, saj gre za ozke in močno ovinkaste ceste.
Župan občine Idrija Bojan Sever upa, da bodo vozniki in drugi zaporo sprejeli z razumevanjem, čeprav bo vse skupaj s seboj prineslo kar nekaj negativnih učinkov, še posebej na račun gospodarstva in turizma. »Turisti me sicer ne skrbijo toliko, saj bodo z avtomobilom še vedno lahko prihajali v naše kraje. Bolj sem zaskrbljen zaradi gospodarstva, saj tovorni transport večjih podjetij, kot sta Kolektor in Hidria, zaradi zapore ne bo potekal normalno. To pomeni precej gospodarske škode,« Sever ocenjuje posledice.
Čakajo dovoljenje
Tovorni transport dveh največjih podjetij v rudarskem mestu – Kolektorja in Hidrie – bo moral steči po državni cesti Logatec–Nova Gorica–Tolmin–Idrija, kar pomembno vpliva na dolžino potovanja in s tem povezane stroške. Tovornjaki bodo tako za dosego cilja morali opraviti kar šest ur daljšo pot, kot bi trajala vožnja po Zali. Direkcija poskuša za tovorna vozila z maso do sedem ton in pol organizirati še en, krajši obvoz, in sicer prek Kladja, vendar za to potrebujejo dovoljenje ministrstva za notranje zadeve. Ta postopek še poteka.