Vroče

Dvanajsturni delovnik pri 30 stopinjah Celzija

bb, Dolenjski list
5. 7. 2017, 06.45
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 10.03
Deli članek:

Zaradi povečanih naročil so imeli v šentjernejskem Podgorju junija kar 12-urni delovnik, svoje pa je dodala še neznosna vročina. Odgovorni pravijo, da so razmere daleč od nevzdržnih.

B. B.
V popoldanskih urah se razmere v vročinskem valu še nekoliko poslabšajo.

Ob našem dopoldanskem obisku je termometer v proizvodnih prostorih Podgorja kazal 28,5 stopinje Celzija, zračna vlaga pa je znašala malo manj kot 46 odstotkov, kar je v precejšnji meri ublažilo občutek vročine. Popoldne se razmere v vročinskem valu še nekoliko poslabšajo. Fotografija, ki so jo na uredništvo poslali delavci Podgorja.

»V podjetju Podgorje delavci od poldneva dalje delajo v nevzdržnih razmerah. V proizvodnih prostorih je temperatura narasla na 30 stopinj Celzija in več, delavci pa imajo 12-urni delovnik.« Tako se je glasilo sporočilo, ki je nedavno prispelo na naslov našega uredništva.

V šentjernejskem Podgorju, hčerinskem podjetju Adrie Mobil, kjer izdelujejo elemente za notranjo opremo počitniških vozil, visokih temperatur ne zanikajo»V obdobju vročinskega vala temperature na nekaterih delovnih mestih popoldne res zrastejo tudi čez 30 stopinj Celzija, kar je v veliki meri pogojeno s tehnologijo, ki pri obratovanju ustvarja dodatno toploto. Za namen obvladovanja tega tehnološkega dejstva je po celotni proizvodnji inštalirana klimatizacija delovnega prostora, s katero se primerno blažijo negativni vplivi visokih temperatur,« se je na očitke odzval mag. Darko Vardijan iz podjetja Darma, ki je pooblaščeno za varstvo pri delu v družbi Podgorje.  

Brez klime ne bi šlo

B. B.
Fotografija, ki so jo na uredništvo poslali delavci Podgorja.

Klimatske naprave imajo v proizvodnji nameščene že vrsto let, sicer bi, kot pravi direktor Podgorja Marijan Kostanjšek, temperatura poleti zrasla tudi nad 40 stopinj. Poleg tega ob temperaturah, višjih od 28 stopinj Celzija, zaposlenim omogočijo dodaten odmor na vsaki dve uri, pitje tekočin, zračno zaščitno obutev in podobno. Kot poudarja Vardijan, so obstoječe mikroklimatske razmere v Podgorju znotraj dopustne zakonske regulative, ukrepi šentjernejske družbe za blažitev temperatur pa po njegovi oceni v slovenskem prostoru predstavljajo nadstandard.

V Podgorju je sicer zaposlenih 450 ljudi, proizvodnja pa je organizirana v treh izmenah. Zaradi povečanega obsega naročil – Adria je zaradi hkratne proizvodnje starih in novih modelov svojih vozil pred dobrim mesecem količino naročil z 8000 pozicij zvišala na 18.000 – so v zadnjih dneh maja prešli na 12-urni delovnik, pojasnjuje Kostanjšek. Štirje delovni dnevi v tednu so dolgi 12 ur, eden pa osem ur. Na ta način lahko proizvodnja obratuje tudi ob sobotah in nedeljah, tak delovni ritem pa naj bi se končal v začetku julija.

»Razumem, da sprejeti ukrepi in vročina povzročajo dodatno utrujenost pri zaposlenih, vendar ne moremo izbirati, kdaj bodo imeli naši kupci top sezono in najvišje potrebe. Če se želimo še naprej razvijati, tudi v smislu dvigovanja števila delovnih mest, moramo kupcem slediti. Verjamem, da lahko le tako Podgorje skupaj z Adrio Mobil še dolga leta posluje uspešno in zagotavlja več kot 400 delovnih mest v Šentjerneju,« pravi Kostanjšek.

B. B.
Ob našem dopoldanskem obisku je termometer v proizvodnih prostorih Podgorja kazal 28,5 stopinje Celzija

Podgorje je v preteklih dveh letih na novo zaposlilo več kot 150 delavcev. Da bi pokrili sezonske špice brez 12-urnega delovnika, bi za kak mesec na leto potrebovali približno sto dodatnih delavcev.

Ko je res hudo … 
V dogovoru z obema reprezentančnima sindikatoma v podjetju se ob temperaturah nad 30 stopinj Celzija dovoli dodaten petminutni odmor vsako uro.

V Podgorju so sicer v zadnjih treh letih v posodobitev opreme vložili več kot štiri milijone evrov, del teh sredstev je bil namenjen tudi izboljšanju delovnih razmer. Letos so dokupili 16.000 kvadratnih metrov zemljišč, v kratkem pa pričakujejo gradbeno dovoljenje za dodatnih 6000 kvadratnih metrov proizvodnih prostorov. »Cilj je, da proizvodnjo v nekaj letih organiziramo v dveh izmenah,« nam je še povedal direktor Kostanjšek.

Estrada