Kot je na današnji novinarski konferenci povedal predstavnik direkcije za infrastrukturo Alojz Felkar, sanacijo tega križišča načrtujejo že nekaj časa, vrednost projekta, ki ga bo izvedel izbrani izvajalec Strabag, pa je približno pol milijona evrov.
V sklopu sanacije bodo po njegovih besedah delno zamenjali tampon in nanesli tri nove sloje asfalta, kar po njegovih zagotovilih pomeni, da gre za korenit poseg, ki bo zagotavljal brezhibnost cestnega odseka za vsaj naslednjih 15 do 20 let.
Ker gre za eno najbolj prometnih križišč v Mariboru in pomembno vpadnico v mesto, so morali projektanti pred začetkom del dobro razmisliti, kako bodo najbolj omejili prometni kolaps, ki se mu vsaj občasno v vsakem primeru ne bo mogoče v celoti izogniti.
Dve fazi, dvakrat po 20 dni
Po besedah Bojana Križana iz podjetje BK-projekt sta predvideni dve fazi, vsaka od njiju naj bi trajala okoli 20 dni. V prvi bosta zaprta pasova iz Tabora proti Teznu, kar pomeni, da bo promet od križišča z Jadransko cesto speljan po nasprotni polovici vozišča po enem voznem pasu v vsako smer. Hkrati bo v križišču veljala popolna zapora v smeri centra oz. Ljubljane, pri čemer bo uradni obvoz potekal na relaciji Titova cesta-Ulica Pariške komune-Ljubljanska cesta-Ulica Eve Lovše-Tržaška cesta in obratno.
Ker kljub vsem ukrepom, tudi spremembami intervalov semaforjev, pričakujejo daljše zastoje na vseh obvoznih cestah in v območju zožitev, izvajalci del voznike prosijo za strpnost in dosledno upoštevanje začasne prometne signalizacije.
V drugi fazi pa ne bo mogoče zavijanje iz Tezna proti centru mesta, saj bo zaprt ta del križišča, promet pa bodo speljali skozi križišča do odseka z Jadransko cesto. Ker kljub vsem ukrepom, tudi spremembami intervalov semaforjev, pričakujejo daljše zastoje na vseh obvoznih cestah in v območju zožitev, izvajalci del voznike prosijo za strpnost in dosledno upoštevanje začasne prometne signalizacije.
Postajališče bo izpadlo iz omrežja
Svoj akcijski načrt za zagotavljanje pretočnosti prometa so pripravili tudi mariborski policisti. Kot je povedal Branko Pivljaković iz Policijske uprave Maribor, bodo svoje aktivnosti prilagajali dejanskim razmeram, zagotovo pa bodo prisotni na tistih točkah, kjer ocenjujejo, da je to zaradi pretočnosti in varnosti prometa najbolj potrebno.
Po besedah Aleša Klinca iz mestnega sektorja za komunalo in promet so na Mestni občini Maribor veseli, da je prišlo do začetka sanacije zelo dotrajanega križišča, saj so direkciji pobudo za to dali v preteklosti že večkrat. Tudi na občini menijo, da se kljub poletnemu obdobju zastojem ne bo mogoče v celoti izogniti, zato je sodelovanje s policijo zelo pomembno.
Ob tem na MOM nekaj motenj pričakujejo tudi pri izvajanju mestnega potniškega prometa, saj skozi križišče peljejo tri avtobusne linije, poleg najbolj obremenjene številke 1 iz Tezna, tudi liniji 3 in 12. Po zagotovilih Klinca so obvoze teh linij speljali tako, da večjih težav in zamud ne pričakujejo, bo pa v času del iz omrežja mestnega prometa izpadlo postajališče v samem križišču.