Zbiranje podpisov

Cerar je »znorel«

Matej Klarič
2. 6. 2017, 20.05
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 10.03
Deli članek:

Včeraj sta podpis za referendum o zakonu o drugem tiru skupaj oddala ekonomist Jože P. Damijan in poslanec Andrej Čuš. Preverjali smo, zakaj sta se odločila za ta korak.

Jernej Čad
Čuš in Damijan sta včeraj oddala podpis za referendum o drugem tiru.

V torek je pri predsedniku vlade potekal sestanek med predstavniki vlade, tremi člani zveze društev upokojencev in tremi člani sveta za civilni nadzor o gradnji drugega tira.

1. Vrednost projekta Na sestanku je vlada potrdila, da naj bi bil projekt brez DDV ocenjen na 980 milijonov evrov.

2. Vloga Madžarske Vlada naj na sestanku ne bi ustrezno pojasnila, zakaj je potrebno sodelovanje Madžarske in ob kakšnih pogojih naj bi financirala projekt.

3. Ne posredujejo podatkov Vlada še vedno ne želi posredovati obljubljenih podatkov o projektantskih popisih za predor, na podlagi katerih bi se lahko preučili možni prihranki.

4. Nedemokratičen nadzor Vlada ne želi v nadzor vključiti parlamenta in ustanovitvi posebne nadzorne komisije. Pogovarja pa se s Transparency International glede sklenitve "integrity pacta". 

Po seji so v zvezi upokojencev izrazili svoje strinjanje z vladnim predlogom predvidene gradnje. Damijan iz iniciative za drugi tir pa je v svojem blogu o tem zapisal, da gre za dober piarovski manever vlade, ter obtožil premierja Cerarja, da je s svojimi besedami, da so predstavniki civilne iniciative rekli: »Res je, zdaj ali nikoli,« manipuliral v smeri, da so vsi predstavniki civilne družbe podprli projekt. Kot je zapisal, vladni predstavniki na seji niso podali novih informacij. Do zdaj pa so od civilne iniciative sprejeli samo predlog, da bo vlada gradila dvotirno progo.

Cerar je »znorel«

Kot je zapisal Damijan, je Cerar na sestanku »znorel«, »ko sem omenil, da vlada nima posluha za interese ljudi in lokalnih skupnosti (omenil sem primer lakirnice na zelenem polju Magna-Steyr, nesmotrno prodajo NLB za bagatelo in javno nasprotovanje vladnim načrtom glede gradnje in financiranja 2. tira. Povedal sem, da bi tukaj vlada morala prisluhniti ljudem in se jim približati z ustrezno spremenjenimi načrti. Vendar je Cerar s povišanim tonom povedal, da javna nasprotovanja delu vlade vedno obstajajo, da ga ne motijo in da mu je vseeno, tudi če bo samo še dva meseca predsednik vlade.«

Kriminalni predlog

Ne dajo niti hektarja

Krajani naselja Rogoza so na nocojšnjem zboru vztrajali, da se ne sme posekati niti hektarja Rogoškega gozda. Ponovili so, da niso proti gradnji proizvodnega obrata avtomobilskega giganta Magna Steyr v Hočah, temveč le proti rešitvi za nadomestna zemljišča. Niso sprejeli niti predloga, da se poseka le štiri od sprva predvidenih 66 hektarjev. (STA)

Ker vlada ne prisluhne preostalim predlogom civilne iniciative, sta včeraj skupaj s poslancem Čušem oddala svoj podpis v podporo referendumu. Čuš pa je pri tem dejal: »Svoj podpis sem prispeval, ker je vladni predlog kriminalen. Vlada in poslanci imajo možnost izglasovanja drugega zakona o drugem tiru, ki sem ga vložil v sodelovanju s svetom za civilni nadzor. Predlog je boljši in transparentnejši in ne predvideva, da bi prišlo do privatizacije Luke Koper oziroma dodatnih ugodnosti zaledni državi, ki bi vstopila v projekt.« Spomnil pa je tudi, da lahko poslanci Desusa in SD, ki so vse bolj skeptični do projekta, podprejo njihov predlog.

Mombasa

Reuters

Kitajsko-kenijski projekt je skupno stal 2,85 milijarde evrov za 470 kilometrov nove železnice v Keniji. Za gradnjo so potrebovali 32 mesecev. Ceno za 27 kilometrov brez DDV pri nas vlada ocenjuje na približno eno milijardo.