Ministrstvo za notranje zadeve je potrdilo, da je Vili Kovačič, predstavnik društva Davkoplačevalci se ne damo, zbral več kot 2500 podpisov volivcev, potrebnih za razpis roka. »Z ministrstva za notranje zadeve sem prejel potrdilo, da je gospod Kovačič zbral več kot 2500 podpisov volivcev, potrebnih za razpis 35-dnevnega roka za zbiranje podpisov v podporo zahtevi za razpis referenduma o drugem tiru Divača–Koper. Ker pobuda izpolnjuje zakonske pogoje, sem določil, da rok za zbiranje 40.000 podpisov začne teči v petek, 19. maja, zadnji dan roka pa je četrtek, 22. junija, o čemer sem že obvestil tudi pobudnika,« je sporočil Brglez.
4.500 podpisov
Kovačič, vodja civilne iniciative Davkoplačevalci se ne damo, je namreč v ponedeljek v državni zbor vložil 4500 podpisov za začetek zbiranja podpisov za referendum za zakon o drugem tiru. Referendum je označil kot priložnost Slovenije za nov začetek in poudaril, da pri njihovih prizadevanjih ne gre za strankarsko akcijo. Priznal je, da zbrati 40.000 podpisov ne bo lahko, a si glede na dosedanje pozitivne odzive obeta zadostno podporo tudi v prihodnje.
Samo z domačim kapitalom
Člani civilne iniciative po Kovačičevih besedah med drugim zahtevajo, da se projekt financira s slovenskim denarjem in izvaja s slovenskim znanjem. »Ne potrebujemo nobenih Madžarov in nobene EU. Projekt je treba samo optimizirati tako, da bo zadoščal kriterijem stroke, okolja in ekonomike,« je poudaril. Kovačič bi sredstva, ki bi jih sicer prispevale zaledne države in EU, nadomestil »na račun zmanjšanja korupcijskih tveganj«. Iniciativa kot sporno pri projektu ocenjuje tudi izbiro trase in korupcijska tveganja. Celoten projekt je po njegovih besedah sicer »predvolilni projekt stranke SMC«, zato da ni primeren za nadaljnje izvajanje.
Čas do 14. julija
Na infrastrukturnem ministrstvu in družbi 2TDK so sicer v zaključni fazi priprav za prijavo projekta izgradnje drugega tira železniške proge Divača–Koper na tako imenovani blending razpis, ki se izteče 14. julija. Državni sekretar Jure Leben je zato večkrat opozoril, da bi bila prijava v primeru vložene referendumske pobude nerelevantna in da ne bi dobili nepovratnih evropskih sredstev, ki so za izvedbo projekta nujno potrebna.
Številni strokovnjaki opozarjajo, da je bil projekt drugega tira izdelan pred več kot 20 leti, zaradi česar je zastarel in bi ga bilo treba premisliti in zasnovati na novo.
Vlada naredila vse
Podobno je v četrtek izpostavil premier Miro Cerar. Referendum bi, kot je dejal, ustavil projekt, za katerega so si prizadevale vse dosedanje vlade. Tisti, ki so zbirali podpise ali pa jih še zbirajo, po besedah Cerarja prevzemajo zelo veliko odgovornost za to, da bi se zrušil projekt, ki je za Slovenijo, Luko Koper, železnice, podjetja in prebivalce ključnega pomena. Prepričan je, da je vlada v zadnjih treh letih za projekt naredila vse, kar je mogla.
Za podpise tudi SDS
Opozicijske stranke referendumsko pobudo za zakon o drugem tiru podpirajo, saj je večina prepričana, da se da projekt zgraditi ceneje. Podpise bodo pomagali zbirati tudi v SDS, po oceni Ljuba Žnidarja pa bodo prav finančna dejstva tista, ki bodo prepričala volivce. V ZL medtem pripravljajo nov zakon, s katerim bi iz projekta izločili tuji kapital.